A Williams 2010-ben és ’11-ben a brit Cosworth motorjait használta, de 2012-re visszatért ’90-es évekbeli sikerpartneréhez, a Renault-hoz. A francia gyártó erőforrása dolgozik a Red Bull bajnoki autójában, a Lotus és a Caterham F1-esében is, és a Williams is jól járt vele, állítja a grove-i csapat tesztpilótája.

A finn Valtteri Bottas ma vezeti az FW34-est Barcelonában és összehasonlítási alapja is van, hiszen tavaly decemberben a régi autóba is beült az abu-dzabi ifjoncteszten.

“A Renault motor erősebb. A mérete is kisebb, ami előnyös aerodinamikai szempontból és a fogyasztása is alacsonyabb” – sorolta a finn MTV3-nak Bottas.

A 22 éves pilóta később is vezeti majd a Williamst, szerződése szerint idén 15 versenyhétvégén kap majd lehetőséget a pénteki szabadedzéseken, amikor Bruno Senna vagy Pastor Maldonado helyére ülhet be egy-egy délelőtt.

“Ez az idény egyértelműen jobb lesz, mint a tavalyi, hiszen az a Williams történetének legrosszabbja volt” – hangsúlyozta az átszervezések és a motorváltás hatására utalva.

A Williams a fentiekkel együtt az eddigi öt és fél tesztnapon egyszer sem futott az élmenőkéhez közeli időt, Bruno Senna pedig arról beszélt, hogy bőven van még mit javítani az autó lassú kanyarokban való viselkedésén.