Pontosan ötven éve, 1960. szeptember 17-én született Londonban Damon Graham Devereux Hill, korábbi Forma-1-es versenyző, aki 1996-ban elhódította a világbajnoki címet. Graham Hill, a kétszeres világbajnok fia, így ő az egyetlen versenyző, aki édesapjához hasonlóan világbajnok lett.  

Schumacherrel komoly csatákat vívott

Schumacherrel komoly csatákat vívott

Schumacherrel komoly csatákat vívott


Hill versenyzői pályafutását viszonylag későn, 23 évesen kezdte motorozással, de édesanyja kérésére – mondván, az biztonságosabb – négy kerékre váltott 1985-ben. 1986-tól a brit Formula-3-as sorozatban versenyzett, ahol három idény alatt négy versenyt megnyert. Ez után következett a Formula 3000, ahol 1992-ig szerepelt.

Forma-1-es karrierje 1991-ben indult, amikor is a Williams tesztpilótája lett, majd 1992-ben elfogadta a Brabham versenyzői állását. Miután Nigel Mansell az USA-ba ment versenyezni, Hill visszatért a Williamshez, ahol komoly sikereket ért el. Első győzelmét 1993-ban, a Magyar Nagydíjon aratta.

Schumacher vs. Hill

1996-ban nyolc futamgyőzelmet aratva megnyerte a világbajnokságot. A szezon során végig újonc csapattársával, Jacques Villeneuve-vel harcolt a világbajnoki címért. Ám hiába lett világbajnok, a Williams nem hosszabbította meg a szezon végén lejáró szerződését, helyére a német Heinz-Harald Frentzent szerződtették.

1997-ben Hill az Arrowsnál versenyzett. Ebben az évben, a Magyar Nagydíjon futotta pályafutása egyik legjobb versenyét. Gyenge autójával már az időmérő edzésen a harmadik lett, a futamon pedig a 11. körtől kezdve egészen az utolsó körig vezetett, ám ekkor autója lelassult, és Jacques Villeneuve megelőzte. Hill a 2. helyen végzett, mégis ez az azóta megszűnt csapat legjobb eredménye.

Váltóhibával a második helyre:

A nullás rajtszámot később betiltották

A nullás rajtszámot később betiltották

A nullás rajtszámot később betiltották


1998-ban a Jordanhez szerződött. A Belga Nagydíjon megszerezte a csapat első győzelmét, majd a szezon végén csapattársával, Ralf Schumacherrel hozzásegítették az istállót addigi legjobb konstruktőri eredményük eléréséhez (3. helyezés). 1999-ben is itt versenyzett, ám ebben az évben már nem tudott versenyt nyerni, majd a szezon végén visszavonult.

Versenyzői karrierje után eleinte gitározás iránti szenvedélyének élt és autókereskedésében dolgozott. 2006-ban ő lett a Brit Versenyzők Clubjának elnöke, ebben a szerepében sikerült megegyeznie Bernie Ecclestone-nal és 2025-ig szerződést kötött a Brit Nagydíj megrendezéséről Silverstone-ban. Jelenleg fia, Josh fia pályafutását egyengeti, aki a Brit Formula Ford sorozatban versenyez apja védjegyeivel: kék sisak, nullás rajtszám.

Forrás: wikipedia