15 fotó
F1: Rémálom, aszfalt helyett jégpálya 6 Míg a legutóbbi, 2008-as Kanadai Nagydíjon a szó szerint szétmálló aszfalt okozott gondokat, idén – ahogy a szabadedzés kapcsán is írtuk – az extrém gumikopás miatt szenvednek a pilóták. A több helyen újraaszfaltozott és az egyébként is rég “versenyszűz” pályafelület a viszonylag alacsony hőmérséklettel karöltve pénteken egyszerűen megette a gumikat, a lágyabb keverék pár körön belül használhatatlanná vált.

“A koszos felület és a szokásosnál hűvösebb idő miatt ma a szemcsésedés volt a fő téma. Az abroncsok nem jutottak el az optimumig, mert nem tudtak eléggé felmelegedni, ezért csúsztak, az első gumik a fékezés, a hátsók a tapadás miatt szemcsésedtek el. Arra számítunk, hogy javulni fog a helyzet, ahogy több gumi kerül a pályára, csökken majd a szemcsésedés, melegebbet is jósolnak, ez is segíthet. Azonban esőre is van esély, ezért igen érdekes lesz, hogyan lehet kihozni a gumikból a legtöbbet” – mondta a Bridgestone motorsportfőnöke, Hirohide Hamashima.

“Nem vagyok elégedett a délutánnal, szerintem összességében hihetetlenül nehéz volt vezetni a pályán. Nagyon nehéz felmelegíteni a gumikat, olyan csúszós, mintha jégpályán lennénk. Egész más,mint régen. Akkor nagyon jó volt a tapadás, folyamatosan javult a pálya. A lágy gumin most egyszerűen elképesztő, annyira szemcsésedett, hogy ki kellett jönnöm” – magyarázta az edzések után Lewis Hamilton.

Michael Schumacher amiatt aggódott, hogy egy éjszakai-délelőtti eső lemoshatja azt a gumimennyiséget is, amit eddig felvittek: “A pálya elég zöld, nagyon terheli a gumikat, mindenki a szemcsésedéssel küszködik. Ha még esik, zöld is marad, és nagyon nehéz lesz épen tartani a gumikat, még a keményebb keveréknél is.”

“Itt a gumi a kulcs. Mindenki csúszkált ma, inkább ralikrossz volt, mint Forma-1! Délelőtt nagyon zöld volt a pálya, de ez normális, a hétvégén egyre javulni fog” – bizakodott a második edzést megnyerő Sebastian Vettel.