A Toro Rosso az első négy futam alapján felszálló ágban van, a kiscsapat ezért szeretné is, ha Spanyolországban is jól teljesítenének a versenyzők. A cél az időmérő utolsó szakasza és a pontszerző helyek vége.

“A műszaki részlegünk nagyon keményen dolgozik a következő futamokra érkező fejlesztéseken, úgy gondolom, hogy tovább javíthatunk a teljesítményünkön. A Spanyol Nagydíjra új fékhűtést és motorborítást viszünk” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost.

“Már az elmúlt versenyeken is javultunk, így remélem, hogy Barcelonában, ha mindent hibátlanul csinálunk, idén először legalább az egyik pilótánk továbbjuthat a Q3-ba, ha pedig ez nem sikerül, akkor a lehető legközelebb kerülünk a tizedik rajtpozícióhoz, hogy minél több pontra legyen esélyünk.”

“Mindkét pilótánk tesztelt itt a télen, Jaimének pedig ez a hazai versenye és az első olyan idei pálya, amelyet már ismer korábbról, ahol már sokszor versenyzett az alsóbb kategóriákban” – mondta Barcelonáról az osztrák.

Alguersuari maga is elismeri, hogy az ismert környezet és a hazai támogatás előnyt jelenthet majd a számára, bár azt is hozzáteszi, hogy ehhez a futamhoz is ugyanúgy áll, mint a többihez, nem érez nagyobb nyomást vagy kényszert.

“Ez is csak a bajnokság egyik fordulója. Persze hazai versenyként a szurkolók biztatása egy kicsit mássá teszi, ahogy a focicsapatoknak is előnyt jelent a hazai pálya. Ami viszont a munkát illeti, ugyanúgy végzem majd, mint akárhol.”

A hazai versenyen is ugyanúgy nyomja majd

A hazai versenyen is ugyanúgy nyomja majd


“Mindig is különleges volt számomra itt versenyezni, a hazai pályám lévén sokan szurkolnak értem, jó a hangulat. Ez lesz az első Spanyol Nagydíjam, biztosan itt lesz sok barátom és szurkolóm, főleg, hogy idén több spanyol pilóta is van a mezőnyben. Nagyon fontos, hogy ez az idény első olyan pályája, amelyiken versenyeztem már korábban, szóval egy kicsit könnyebb lesz a dolgom.”

Ahogy a Ferrari, a múlt hétvégén a Toro Rosso is tesztelt Vairanóban, Sebastien Buemi a későbbre tervezett fejlesztéseket próbálta ki.

“Egy kicsit hosszabb távra dolgoztam, az idény során később következő fejlesztésekkel foglalkoztam. A fő cél a kutatási munka igazolása volt, össze kellett vetni a szélcsatorna adatait a pályán szerzettekkel. Nagyon jól ment, mivel csak négy aerodinamikai tesztnap van, így öröm, hogy a csapat teljesen elégedett volt a begyűjtött adatokkal. Most már a mérnökök következnek az elemzéssel.”