Hadüzenet a csapatoknak?

Az FIA múlt heti bejelentése, miszerint pályázatot írnak ki a Forma-1-ben 2010-től használandó egységes motor szállítására, teljes elutasításba ütközött a sportban résztvevő gyártók részéről. Az eredeti tervek szerint a FOTA küldöttsége holnap Genfben tárgyalt volna Max Mosleyval a Forma-1 jövőjéről kapcsolatos kérdésekről, de az egységes erőforrásokról szóló hír után a csapatok úgy döntöttek Sanghajban, hogy csak a közös szervezetük két vezetőjét, a ferraris Luca di Montezemolót és helyettesét, a toyotás John Howettet küldik el.

A csapatoknak nem kell az egyenmotor

A csapatoknak nem kell az egyenmotor

A csapatoknak nem kell az egyenmotor


“A felek [az FIA és a FOTA] már megegyeztek a jövő keddi témákról. Érthetetlen, hogy az FIA azután egy ilyen radikális javaslattal megtorpedózza az egészet” – mondta a McLaren-főnök, Ron Dennis.

Eddig egyértelműnek látszik, hogy a csapatok semmilyen formában nem akarnak hallani az egységes motorról, azonban az FIA által a holnapi megbeszélés ma nyilvánosságra hozott menetrendjében továbbra is ez szerepel.

Erről lehet tárgyalni

A közleményben a motorsportszervezet felsorolja a jövőre vonatkozó elképzeléseket. A 2010-2012-es idényekre tervezett erőforrás-egységesítésre három lehetőséget javasol a szervezet.

Az első szerint meghívásos pályázaton kiválasztott egységes terv alapján a gyártók szigorú ellenőrzés mellett építhetnék a saját motorjaikat. A második javaslat alapján a csapatok megállapodnának egy közös motorban, amelyet azután egyetlen gyártó szállítana mindenkinek.

Az FIA olcsósítana

Az FIA olcsósítana

Az FIA olcsósítana


A harmadik lehetőségként az FIA a FOTA saját javaslatát várja, de azzal a kitétellel, hogy a megoldás keretében a független csapatok évente legfeljebb 5 millió euróért vásárolhassanak erőforrásokat, amelyekhez a szállító teljes körű technikai támogatást is nyújtana.

2013-tól a motorsportszervezet hő- és kipufogóenergia-visszanyerő rendszerekkel felszerelt  kisméretű benzinmotorokat szeretne látni a Forma-1-ben, amelyek fejlesztése és fenntartása a mostani költségek tizedéből megvalósítható, és a független csapatok számára is minimális áron elérhető.  

Az FIA azt a törekvését is fenntartja, hogy 2009-re a motorfejlesztés befagyasztásának szellemében a hátrányba került gyártók módosíthassanak az erőforrásaikon, hogy beérjék azokat, akik a megbízhatósági fejlesztések örvén teljesítménynövekedést értek el (Ferrari, Mercedes, BMW).