Tegnap befejeződött a 2008-as világbajnokság utolsó hivatalos tesztje. Miközben a Ferrari hazai környezetben Mugellóban dolgozott, addig nyolc csapat Jerezben körözött a héten, egyedül a Force India autói maradtak a gyárban. A csapatok gőzerővel dolgoztak, hiszen ezután már nem lesz lehetőségük új fejlesztéseket kipróbálni a hátralévő négy futam előtt.


A pénteki ideális körülmények között a spanyol pályán a McLaren tesztpilótája Pedro de La Rosa volt a leggyorsabb. A 35 fokos melegben sokrétű feladatokat végzett a spanyol versenyző, amellett, hogy a jövőre bevezetésre kerülő energia-visszatápláló rendszert is tesztelte, a következő versenyekre szánt aerodinamikai elemeket is kipróbált.

De la Rosa mögött a BMW-s Nick Heidfeld és a Renault tesztpilótája Lucas di Grassi végzett, nagyon serények voltak, ketten együtt 200 kört tettek meg. “Újabb forró nap volt, de így is sokkal jobb, mint tegnapi, sok kört tehettünk meg” – mondta di Grassi. “Számos feladaton dolgoztunk, többek között beállításokat és gumikat próbálgattunk, és megvizsgáltunk pár alkatrészt, amit a korábbi versenyeken használtunk”- árulta még el.

F1: A csapatok a hajrára készülnek 7


Pénteken a Red Bull csapatai rendezték soraikat és pilótáik visszatértek idei bázisaikra. Azaz Sebastian Vettel a tegnapi red bullos próba után újra a Toro Rosso versenyautójával hajtott, míg a Red Bull tesztpilótája Sebastien Buemi a tegnapi STR3 után most ismét RB4-ben találta magát. Vettel az erőviszonyoknak megfelelően fél másodperccel gyorsabb volt a helyére pályázó svájcinál.

A legtöbb kört, 111-et a Toyota versenyzője Timo Glock teljesítette pénteken. A német versenyző rengeteg feladatot végzett el, anélkül, hogy hiba miatt meg kellett volna állnia.

F1: A csapatok a hajrára készülnek 8


“Az jó, hogy egyenletes időjárásunk volt ma, de azért egész trükkös volt a helyzet, mert a tegnapi eső miatt az új felületen csupán egyetlen ívet lehetett használni, a maradék részek nagyon csúszósak voltak. Mindazonáltal, hasznosan töltöttük az időt és sok információt gyűjtöttünk, ami segítségünkre lehet az idény utolsó részében” – mondta.

Alexander Wurz a Honda tesztpilótája műszaki hiba miatt csak 51 kört autózott, de így is gyorsabbnak bizonyult Nico Rosbergnél. Ez nem annyira meglepő, miután a williamses a 2009-es szabályoknak megfelelő, 25 százalékkal kisebb hátsó szárnnyal körözött. 

Teszt, Jerez, 2008.09.19.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  de la Rosa  McLaren-Mercedes  1:18.992
 2.  Heidfeld  BMW-Sauber  1:19.250
 3.  di Grassi  Renault  1:19.280
 4.  Vettel  Toro Rosso-Ferrari  1:19.470
 5.  Buemi  Red Bull- Renault  1:20.005
 6.  Glock  Toyota  1:20.482
 7.  Wurz  Honda  1:22.658
 8.  Rosberg  Williams-Toyota  1:22.806