2009-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiadott ideiglenes versenynaptár szerint az ideinél eggyel több, 19 futamot rendeznek. A csapatok azonban aggódnak, nem a több futam miatt, hanem mert eltűnt a naptárból a szokásos háromhetes nyári szünet. Az augusztus 9-ei Török Nagydíjat két hétre követi az Európai Nagydíj.

Bár általában a többi futam is kéthetente követi egymást, ám a háromhetes nyári szünetben tesztkorlátozás volt érvényben, így gyakorlatilag a csapatok hazautazhattak, és pihenhettek az évad felénél.


“Úgy gondolom, az augusztusi szünet hiánya elég durva” – Mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatigazgatója az ITV-nek. “Nagyon nehéz lesz a szerelőknek. Csak rá kell nézni a naptárra, hogy lássuk, hány nappal kevesebbet töltenek a szerelők az Egyesült Királyságban (otthon).”

Ennél is tovább megy Ross Brawn, aki szerint pluszemberekre lesz szükség, hogy elkerüljék a jelenlegiek kimerülését. “Az augusztusi szünet azt jelentette, hogy mindenki elmehetett szabadságra az évad felénél. Most keresnünk kell újabb szerelőket, mérnököket, és létre kell hoznunk olyan csoportokat, amelyek képesek átvenni a munkát, amikor a másik srácok szabadságra mennek. Nem könnyű működtetni egy olyan csapatot, amelyben februártól novemberig nem lehet szabadságot kivenni” – mondta a Honda vezetője.