V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!

A csapatokat is lehúzná az FIA

A csapatokat is lehúzná az FIA

V12, V10, V8, a végén már csak  V4 lesz!
F1-esek gokartban
Na ebből mi lesz?
Minden marad a régiben - tíz évig!
A Ferrari nem akar spórolni
A csapatokat is lehúzná az FIA 68
Egy futam alatt annyit pöfögnek, mint a teljes Dakar-mezőny
Mit akarhat Mosley?
A Forma-1 lehetne a zászlóvivő
Jövőre vége a pénzszórásnak
Nem tartozhat közéjük akárki
Bezzeg az én időmben...!
Olyan mint a Playstation
Prostnak nem tetszik a mai F1
Räikkönenéket ide száműznék
Télen éheztetnék a szurkolókat
Emelnek vagy nem emelnek?
Jövő októberben újabb futam
Dennis hiába támogatta Briatorét
Mindenki ugyanannyit költhet
Állami segítség nélkül vége
Keleti pályák igen, nyugatiak minek?
Az üzemanyagban is zöldül az F1?
A csapatokat is lehúzná az FIA 86
Egy verseny többet hoz bármi másnál
Toldozzák-foldozzák a rossz szabályokat
Jó ajánlatot tettek
Silverstone-ban nem vezetnek?
Donington is repülőtér volt valaha
Mosley egyik kézzel elvenne, a más zsebéből meg adna
Egy híján húsz futam lesz
Abu Dzabi
Abu Dzabi
Riválist kap a GP2?
Komolytalan kihívás?
A Formula BMW is többe kerül
Ezután is dolgoznak az ügyön
Megosztoznak
Jöhetnek a jelentkezők
Még ráérnek a módosításra
Már megint a biztonsági autó...
Több hatalmat a csapatoknak!
Briatore mindenen változtatna
Összefogtak
A többség kivárna
A Magyar Nagydíjon már tárgyaltak róla
Mindenre megoldás lenne?
Amerikát is visszasírja
Alaptalan álmok
A csapatokat is lehúzná az FIA 112
Pihenni is kell valamikor
1,5 literes turbóra cserélnék a 2,4-es V8-ast
A csapatokat is lehúzná az FIA 115
Szabadedzések helyett időfutam?
Mosley megkongatta a vészharangot
Az állam is beszállna
Délután nem kellene ezt a vackot bámulnunk
A gyártók fele fejleszthet
Egyenlősdi diszkriminációval
Túl nagyra nőttek?
Fotó megosztása:

Mosley egyik kézzel elvenne, a más zsebéből meg adna

Mosley egyik kézzel elvenne, a más zsebéből meg adna

Nem elég, hogy a pilóták a múlt héten még a sztrájk ötletét is felvetetették az év elején öt-hatszorosára emelt szuperclicencek díja miatt, az FIA jövőre két és félszeresére emelné a csapatok által fizetendő éves nevezési díjat is.

A csapatoknak jelenleg évi 300 ezer eurót (72 millió Ft) kell befizetniük a nevezéskor, de ez az összeg jövőre már 740 ezer euró (177 millió Ft) is lehet.

A kis híján 150 százalékos emelés tételesen az autók fekete dobozainak, a beépített helymeghatározó és veszélyjelző rendszereknek, a pályákon kiépített elektromos zászlójelzéseknek, a versenyigazgatóság és a csapatok közti közvetlen kommunikációs csatornáknak, és az időjárás-előrejelzés költségeit foglalná magába.

Az ijesztően nagy emelés mellett azonban sokat is adna az FIA, pontosabban a szexbotrányt túlélt elnök, Max Mosley. Mosley állítólag úgy szeretné a maga oldalára állítani a csapatokat, hogy az új Concorde Agreement [háromoldalú dokumentum az F1 pénzügyi vezetői, az FIA, és a csapatok között] aláírását ahhoz a feltételhez köti, hogy a csapatok részesedését megnövelik a tévés jogdíjakból – persez ez a játék már Bernie Ecclestone, és a mögötte álló mtulajdonosi csoport zsebére megy, az FIA-nak nem kerül semmibe.

A csapatok között jelenleg a pályák által befizetett pénzek 75 százalékát és a tévés jogdíjak 50 százalékát osztják fel, míg az FIA elnöke azt szeretné elérni, hogy ez az arány 92 és 67 százalékra emelkedjen.

Ha ezt sikerül keresztülvinnie, valószínű, hogy a csapatok nem panaszkodnak majd nagyon a nevezési díj néhány százezer eurós emelésén.