2008-tól a Forma-1-es csapatok a McLaren egyik részlege által gyártott – és ezért sokat támadott – egységesített elektronikai vezérlőrendszert kötelesek használni, és betiltásra kerülnek a vezetői segédeszközök, a kipörgésgátló és a rajtautomatika.

Bár a rajtautomatika elvételétől izgalmasabb rajtok várhatók, a toyotás Jarno Trulli szerint nem minden csapat vágyik ilyen jellegű izgalmakra…

“Nem fogok neveket mondani, de azt hiszem, néhány csapat máris talált megoldást a rajt automatizálására és a kereket gyorsításkor való kipörgésének megakadályozására. Nem állítom, hogy csalnak, de a Toyotánál kaptunk egy-két ennek ellentmondó információt” – mondta a versenyző az olasz Autosprintnek.

“A pályán decemberben és most látottakat elemezve nagy a változás – és számos esetben a változás elég gyanús” – tette hozzá az olasz.

Trulli félelmeit támaszthatják alá, hogy bokszutcai bennfentesek szerint néhány autó gyorsuláskor adott hangja jelentősen megváltozott – legalábbis a múlt héten Jerezben ez volt a tapasztalat.