A BMW Münchenben bemutatta a 2008-as autóját. A leleplezésen a csapatfőnök, Mario Theissen, a technikai igazgató, Willi Rampf, és természetesen a pilóták, Nick Heidfeld és Robert Kubica is ott volt.

Mario Theissen elmondta, hogy az elmúlt két évben felépült a csapat, Münchenben, és a Sauber svájci gyárában összesen 730 ember dolgozik a csapat sikerén. A megnövekedett létszám ellenére sikerült lefaragni a költségekből, kevesebbet költenek, mint kezdetben.

A fejlesztésekről a csapatfőnök  azt mondta, hogy ugyan a motort nem, de a hozzá kapcsolódó alkatrészeket lehet fejleszteni, ezért így is van kihívás. Sokat dolgoztak az új sebességváltón, amelynek egy futam helyett négy hétvégét kell kibírnia, a fejlesztések közben két prototípus is tönkrement, mire a mostani verzióig eljutottak. A jövő évre már nagyon készülnek, a lényeg a KERS, azaz az energia-visszanyerőrendszer integrálása a motorba.

Stabilabb lesz az új autó

Stabilabb lesz az új autó


A technikai igazgató szerint izgalmas a bemutató, de még izgalmasabb lesz a pályán látni az autót, akkor derül ki, hogy milyen munkát végeztek. A fejlesztés fő iránya 2008-ra az autó vezethetőbbé, stabilabbá tétele volt, amelyet az elektronikus vezetői segédeszközök betiltása tett szükségessé. Az aerodinamikai elemek terén a cél a kanyarokban való tapadás növelése volt, de a mechanikai tapadáson is igyekeztek javítani. Teljesen újratervezték az F1.08 hátsó felfüggesztését is.

Az új autón látható a Ferrari tavalyi újítása, a keréktakaró lemez, és az orr is jelentősen megváltozott: a korábbi lefelé ívelő, lapos forma sokkal “hegyesebb”, dinamikusabb lett.

“Őszintén, ez a legszebb autó, amit valaha is láttam. Tudom, hogy ez nem jelent semmit a gyorsaság szempontjából, de ettől még jobban várom a következő napokat, heteket. Biztos vagyok benne, hogy képes vagyok a futamgyőzelemre, persze ez elsősorban az autón múlik. Elméletileg közelebb kerülhetünk az előttünk lévő csapatokhoz, a cél világos, futamot kell nyernünk idén” – mondta Nick Heidfeld a bemutatón.

“Azt hiszem az egész idény nagy kihívás lesz majd, minden egyes verseny az. A maximumon kell teljesíteni mindannyiunknak, a lehető legtöbb pontot kell gyűjtenünk, reméljük, hogy még többet sikerül, mint tavaly. A jelenlévők többségénél jobban ismerem az autót, és hiszem, hogy Nick és én képesek leszünk vele győzni” – magyarázta Robert Kubica.

Természetesen Melbourne-ig tovább folyik a fejlesztés, már a tesztekre is új alkatrészek érkeznek.