A Toyota ma délelőtt fél tizenegykor leleplezte 2008-as autóját a csapat kölni központjában. A bemutatón jelen volt a csapat teljes vezérkara, és természetesen a versenyzők, Jarno Trulli, Timo Glock, és a tartalékpilóta, a japán Kamui Kobayashi is.

“Egyértelmű célunk 2008-ban, hogy jelentősen javítsunk az eredményeinken, mert a tavalyi teljesítménnyel nem vagyunk elégedettek. Az autónkat igazán versenyképesnek gondoljuk, ezért a versenyzőink célja a rendszeres pontszerzés és a dobogó lehet” – mondta a csapatfőnök, Tadashi Yamashina.

A 2008-as csapat: Trulli, Glock és Kobayashi

A 2008-as csapat: Trulli, Glock és Kobayashi

A 2008-as csapat: Trulli, Glock és Kobayashi


A TF108 látványos változáson ment át a korábbi modellekhez képest, az autó gömbölyűbb elődjénél, és a McLaren által “feltalált” hídszárnyat is az orrán hordja. Az autó tengelytávját is megnövelték a toyotások, és a tükröknél egy érdekes megoldást alkalmaztak – az oldalsó légterelőelemekre erősítették őket. A fejlesztések befagyasztása miatt a motoron nem sokat változtathattak, a cél a motor ideális és valós teljesítményének közelebb hozása volt.

“Keményebben, gyorsabban, és okosabban kell dolgozni a többieknél” – foglalta össze a Toyota 2008-as as filozófiáját a csapat elnöke, John Howett.