A Forma-1-ben 2008-tól a csapatok egységes elektronikai rendszert (ECU) használnak az autóikban, amelyet a McLaren egyik leányvállalata, a McLaren Electronic Systems (MES) a Microsofttal közösen gyárt. Amióta döntést bejelentették, több csapat is nemtetszését fejezte ki.

Először a Renault bírálta az új ECU-t, sőt, azzal vádolta meg a McLarent, hogy az új rendszer alkalmazásával hozzájuthatnak a riválisok műszaki adataihoz. A Renault technikai igazgatója, Bob Bell egyenesen ledorongolta a mclarenes elektronikát.

“A rendszer autóba integrálása nehéz szülés volt. Az eddig használthoz képest alacsonyabb a teljesítménye – a kapacitása, az összetettsége és a funkciói sincsenek ugyanazon a szinten. Nekünk, akik terveztünk már ilyet, ez visszalépést jelent” – mondta a szakember.

A BMW-főnök szerint hiba volt a McLarenre bízni

A BMW-főnök szerint hiba volt a McLarenre bízni

A BMW-főnök szerint hiba volt a McLarenre bízni


A Renault és a BMW is panaszkodott amiatt, hogy az új elektronika integrálása a műszaki nehézségeken kívül többletköltségekkel is jár.

“Az egységes elektronika bevezetése hiba volt. Jelentős többletköltségeink adódtak miatta. Az sem javít sokat a dolgon, hogy [az ECU-t] egy rivális csapat készíti, és megfigyelheti a módszereinket” – nyilatkozta tegnap a BMW Sauber főnöke, Mario Theissen.

Az új rendszert beépítő csapatok többsége abban is egyetért, hogy a wokingiaknak előnye származik majd abból, hogy ők nem kényszerülnek váltani.

“A McLarennek nem kell majd elvégeznie azt a munkát, amit minden más csapatnak” – panaszolta a williamses Sam Michael.

Természetesen a legnagyobb rivális, a Ferrari sem örül a helyzetnek. Jean Todt az F2008 leleplezése után mondta el a magáét:

Nem tetszik nekik Dennisék elektronikája

Nem tetszik nekik Dennisék elektronikája

Nem tetszik nekik Dennisék elektronikája


“Jobban szerettük volna, ha az irányítórendszert egy másik cég készíti el. Erre a dologra nagyon oda kell majd figyelni, nyilvánvaló, hogy legalábbis kezdetben a McLaren előnyt élvez a bajnokságban.”

A McLaren csapat társtulajdonosa, a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug azonban igyekszik mindenkit megnyugtatni:

“Partnerünk, a McLaren tette a legjobb és legolcsóbb ajánlatot a pályázaton, ezért ez volt a logikus döntés az FIA számára. Biztosak vagyunk abban, hogy az aggodalmak teljesen alaptalanok.”