Közel 80 millióan nézték a végső csatát

Közel 80 millióan nézték a végső csatát

Az Initiative Sports Futures nevű független elemzőcég felmérése alapján a tavalyi Brazil Nagydíj az év második legnézettebb sporteseménye volt. A háromesélyes csata, amelyben a világbajnok Fernando Alonso, a csodaújonc Lewis Hamilton és a végül diadalmaskodó Kimi Räikkönen csapott össze világszerte átlagosan 78 millió nézőt ültetett a képernyők elé. Ennél csak az amerikai foci Super Bowl-ja vonzott több embert a tévé elé, 97 millió nézőjével ez a sportközvetítés vitte el a pálmát 2007-ben.

Az interlagosi finálé azonban még a Super Bowl-nál is nagyobb általános érdeklődést generált, az úgynevezett reach értéke – a műsort legalább 3 percig nézők száma, tehát mindenki, aki legalább egy kis időre belepillantott a közvetítésbe – 152 millió fő, míg az amerikai foci szuperdöntője ezen a téren 142 milliós értékkel büszkélkedhet.