Okos családokban már ma sem okoz gondot az autómegosztás, némi sakkozással két ember is elvégezheti a dolgait egyetlen kocsival – mindenkinél legyen egy kulcs, és ennyi. Néha azonban nagyon jól jönne, ha az a kulcs nem nálad vagy az asszonynál lenne, hanem mondjuk a tesódnál, mert pont fél órára kellene neki a kocsi, aztán hozná vissza, vagy az apósnak, mert ma ő viszi edzésre a srácokat, csak lerohadt a saját autója. Ilyenkor jön a rohangálás, az idegeskedés, és a valószerűtlen kívánság, hogy miért is nem tudjuk e-mailben vagy faxon továbbítani a kulcsot.




Aztán vannak olyan parkolóházak, munkahelyi mélygarázsok is, ahol tűzrendészeti okokból megkövetelik, hogy a biztonsági szolgálatnál leadd a kulcsod, hogy tudják mozgatni az autót – ezt a procedúrát is le lehet egyszerűsíteni, hiszen ha mennél haza, nem kell megvárni, amíg a szekuritis csávó végez a vécén, és kézmosás nélkül visszaadja a kulcsod. A Volvo annyira hisz a rendszerben, hogy 2017-től elkezdi kereskedelmi forgalomban is használni azt. Először csak a göteborgi repülőtéren működő, saját tulajdonú autómegosztó szolgáltatásnál, a Sunfleetnél, aztán viszont egyre szélesebb körben szeretnék bevezetni, míg végül egyáltalán nem maradnak kulcsok – kivéve, ha ragaszkodik hozzá a vevő. Akkor kaphat egyet. Vagy kettőt, ezt most így nem tudnánk pontosan megmondani.
