Videón így fest a megújult Duster:
a videó a hirdetés után indul
A modernizálás ellenére sem lett a Dacia Duster belseje igazán fényűző. Ülőlapja továbbra is valószínűtlenül rövid, az anyagok, illesztések minősége sem ejt ámulatba, de minden működik benne és az érintőképernyős, jól használható –
magyar származású – navigációs rendszerrel is rendelkező középkonzoli kijelző sikerrel feledteti az apróbb hiányosságokat. Bár ha valamivel magasabban lenne, és nem kéne derékmagasságban keresni a szemünkkel, az még menőbb lenne. Amúgy remek darab, logikusan kezelhető, és a képe is szép.

Igen! Végre oda kerültek az ablakemelők kapcsolói, ahol mindig is lenniük kellett volna
Bár ez a rendszer is a költséghatékony szemlélet jegyében kerülhetett a kocsiba – nem túl izmos hardver fut a háttérben – de amit tud, azt gyorsan és tökéletesen teszi. Az autó amúgy tágas belsejében alaposan megnőtt a rakodóhelyek száma is, a frissebb Dusterben már jóval több kacatot lehet elpakolni, sőt, a nagyobb dolgokhoz sem kell tehertaxi, ha a hátsó ülések lehajtása nem lenne elég, akkor az anyósülés támlájának előredöntése után már akár 2,7 méteres rakomány is bepasszírozható a 4×4-es változat alapból 408, lehajtott második üléssorral 1570 literes csomagtartójába.
Váltó
Bár a Dacia Duster terepen is ütőképes, terepváltót mégsem találunk benne. Nagy szükség nincs is rá, ez a modell nem expedíciós autó, jó eséllyel nem fog végtelenbe vesző, 80 százalékos emelkedőn felkaptatni, sem szügyig érő sárban csörtetni előre napokon keresztül.

A hátsó sor sötétített üveget kapott. Akár a nagyok.
De hogy mégse kelljen porrá égetni a kuplungot, és az autó még alapjáraton is képes legyen felkúszni egy-egy dombra, az egyes fokozatot roppant rövidre áttételezték. Sajnos ennek hétköznap inkább csak a hátrányát érezni, ugyanis az egyes fokozat, normális közlekedés mellett teljesen használhatatlan. Helyette érdemes rászokni a kettesből indulásra – áttételben ez meg egy leheletnyit hosszabb az átlagos egyesnél – a motor simán bírja. A rövid áttételeknek köszönhetően városban, már nem sokkal 40 felett lehet ötösbe váltani, ami elég mókás.
Még jó, hogy hatfokozatú váltó jár az 1,5-ös dízelmotorhoz, így autópályán, 130-nál sem kell megbolondulni a motorzajtól. Sőt, igazából semmilyen zajtól nem kell benne megbolondulni, mert a hangszigetelést is javították a ráncfelvarrásnál, papíron 50 százalékkal lett csendesebb az új Dacia Duster belseje.

Kompakt, könnyen kezelhető méretű a Dacia Duster
Vezetni nem nagy élmény a Dacia Dustert, a kormány csak fel-le állítható – szerencsére a vezető ülés magassága is – és sok visszajelzés nem érkezik tőle, hogy mi is történik az úton. Viszont a hosszú rugóút és a húsos gumi jót tesz a menetkomfortnak, a rossz útból nem sokat éreznek meg a Duster utasai. Ennek a kényelemnek csupán kanyarban van meg a böjtje, ahol a magas karosszéria hajlamos dőlni, és az alulkormányozottság sem áll tőle távol.
A modern, 1,5-ös dízelmotor tökéletesen illik az autó karakteréhez, és kellően dinamikusan is mozgatja a kasztnit. Persze lélektanilag megtévesztő, hogy úgy kell kezelni a váltót, mintha versenyautóban ülnénk, lámpától startolva mi már akkor szúrhatjuk az ötöst, amikor a többiek még csak a hármast keresgélik, miközben nem feltétlenül leszünk előttük.
Mindent egybevetve az új Dacia Duster kicsit jobb, kicsit szebb is mint az elődje volt, de továbbra is a helyén kell kezelni. Nem a világ legjobb autója, akármennyire is lelkesedünk érte vannak apróbb hiányosságai, de ár-érték arányban lehetetlen nála jobbat találni. Komfortja a javítások ellenére sem tökéletes, de aki takarékos dízelmotorral felszerelt, fejlett összkerék-hajtással rendelkező, megfizethető autóra vágyik, ne keressen tovább, a Dacia Duster az ő autója.
| Mellette – Ellene |
- Ár-érték aránya verhetetlen
- Terepen is ügyes
- Takarékos dízelmotor
|
- Szörnyű légellenállás
- A roppant rövid egyes miatt fura áttételezésű váltó
- Itt-ott hanyag kidolgozás
|