| Röviden – Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP Sport | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Kis francia vászontetős félkabrió, a Citroën terve a Mini legyőzésére |
| Mit tud? | Beleférnek négyen, jó vezetni, szép és jó drága |
| Mibe kerül? | 1,2 literes, 82 lovas háromhengeressel 5,3 millió, de ez a fehér autó a remek 1,6-os turbóval alapáron 6,76 millió Ft |
| Kinek jó? | Aki nem igazi kabriót akar, hanem különleges, fürge szuperminit, és elviseli a Citroën-emblémát prémiumminőségű lifestyle-kocsiján |
Hosszú idő telt el a Louis de Funes-filmek csendőreinek vicces történeteiből is ismert, hátrahúzható ponyvás, harmonikatetős Citroën Kacsa fénykora óta. De a francia márka még emlékszik a sikerre, ezért mai kisautójánál is a vászontetős, fix tetőkeretes megoldás mellett döntött a kabriósításkor. Sajnos?
Tetőbetegségek
A DS3-ról már régóta tudjuk, milyen remek, élénk, mozgékony, agilis kis gombóc, pláne a BMW-eredetű (a MINI-kből is ismert) 1,6 literes turbómotorral. A Cabrio csapnivalóra sikeredett tetőmegoldására az egyetlen mentség, hogy a könnyű vászontetővel a kocsi nyitott kasztnival sem vesztett semmit fickósságából.
Adatlap
Citroën DS3 Cabrio 1.6THP
| Motor | 1598 cm3, Benzin, S4 |
| Teljesítmény | 165 LE |
| Nyomaték | 240 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 10,9 sec |
| Végsebesség | 190 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 5,6 l / 100 km |
A Webastóval közösen fejlesztett tető 16 másodperc alatt nyílik, akár 120 km/h sebességig. Viszont mindezt már a tízezer kilométert futott tesztautóban is csikorogva-nyikorogva teszi, a lehajló vászon feketére dörgöli a csomagtérfedél lemezének felső élét. A rugós, hálós elülső kis szélfogó körülbelül megduplázza a zajszintet, amikor felemelkedik, gyűjti a bogarakat és csak a hátul ülők fejtetőit védi valamennyire a menetszéltől.
A tető nem nyitható a kulcsról, pedig milyen menő lenne! Leghátsó állásában nem lehet tőle kilátni hátra és a csomagtér se nyitható tőle ilyenkor. Ha meghúzzuk a kilincset, először visszacsúszik a tető, felemelkedik a hátsó ablak és csak utána nyitható a fedél. Mintha két hét alatt kellett volna elkészíteni a prototípust.
Viszont a Mini Cabrio 1230 kiló, a BMW 118i Cabrio 1420 kiló, a Peugeot 207 CC ugyanezzel az 1,6-os turbóval 1484 kiló, a Fiat 500C a mindössze százlovas csúcsmotorral is 1045 kiló. És mennyit nyom a DS3 ponyvatetős változata? 1175 kilót! Nem csoda, hogy meg tudta őrizni fürgeségét kabrióként is.

Az összeharmonikázott ponyvatető végállásában a lehajtott hátsó szélvédő helyére ereszkedik, így aztán nem lehet tőle kilátni hátra
| DS3 Cabrio 1.6 THP Sport és közeli-távoli konkurensei (listaárak) | |
|---|---|
| Mini Cabrio 1.6S (184 LE) | 7 149 000 Ft |
| BMW 118i Cabrio (143 LE) | 8 594 000 Ft |
| Fiat 500C 1.4i (100 LE) | 4 850 500 Ft |
| Peugeot 207CC 1.6 THP Feline (156 LE) | 6 570 000 Ft |
| Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP Sport (156 LE) | 6 759 000 Ft |
Takarékos kabriógokart
Közvetlen a kormányzása, kemény, feszes a futóműve, remekül tapadnak a 205/45 R 17-es gumik a csekély súly alatt. Bár a tetőkeret néha meg-megremeg úthibákon áthajtva, a kasztni kellően merev, cseppet sem kabriós. A vászontetős kiskocsi ezzel az erős motorral kifejezetten sportosan viselkedik, minden kanyar élmény vele, és egyenesben, előzéskor vagy autópályán meghajtva sem kisautósak a menetteljesítmények.
Pontos, rövid utakon jár a hatfokozatú váltó, kemény a kuplung, érzékeny a fék. Turbólyuk szinte semmi, a nyomaték már alapjárat-közelben is óriási, de a felsőbb fordulatszám-tartományban is nagyon él a motor. 6,76 millió forintba kerül a 156 lóerős csúcsváltozat, 5,3 millió lenne a háromhengeres, 82 lóerős alapkivitel, de bizony mondom néktek, ott is van az a másfél millió forintnyi érték minden gázadásban. Nincs ott ellenben a benzinkútnál.
Sok országúti, sok városi, nagyon kevés autópálya-használatban a DS3 6,5 litert evett alattam százon, pedig a mindig izzó, lüktető, menni, gyorsulni vágyó motorral cseppet sem finomkodtam. Ha hét és felet evett volna, akkor sem szóltam volna semmit.

Szokatlan értékek egy kis kabriótól
Az a fura, hogy ez a négy méternél rövidebb, nagyon szép, nagyon látványos, divatos kiskocsi még praktikus is. Bár a rettentő szűk hátsó nyíláson a hülyén nyíló ajtó alatt nehezen pakolható a csomagtér, no de kérem: 245 liter! A Miniben 125 literünk van csupán.
A 207 CC-ben bezzeg 405 literes a raktér! No de ott meg a hátsó ülés egy rossz vicc. A DS3-ban négy átlagos felnőtt igenis képes elférni! Bár hátul az a három teljes értékű fejtámla és az 1/3-2/3 arányban dönthető üléstámla azért kissé barokkos túlzás a Citroëntől.
A navigációs rendszer feláras még ebben a csúcsmodellben is, a mélynyomós hifivel együtt 290 ezer forintot kérnek értem de a kijelző grafikája, fényereje szokatlanul nívós a kisautók mezőnyében. Látszik, hogy a Citroën a DS almárkát a prémiumkocsik megszorongatására teremtette meg.
Kár, hogy nincs sok értelme – de ettől lesz tényleg prémium
A DS3 Cabrio minden hibájával együtt is annyira kerek történet, annyira jó kiskocsi és annyira francia – a szó klasszikusan jó értelmében -, hogy szinte győzködnöm kell magam annak belátásához, miszerint valójában hülyeség lenne bárkinek is ajánlani. A vászontető inkább nyűg rajta, mint előny, a sima DS3 750 ezer forinttal olcsóbban sokkal logikusabb választás.
De azt nem néznék meg ennyien. Az nem tűnik érdekesebbnek egy Mininél. Az nem ennyire francia. És abból pont ez a kis értelmetlenség hiányzik, ez a több kényelmetlenséggel, mint előnnyel járó rongytető, amitől a DS jelzés valóban elkezd a luxus fényében csillogni. Hiszen mi más a luxus, ha nem valami olyan dolog, ami túl van a józan ésszel megmagyarázhatón?
|
|
|
DS3 és a Mini – dízellel
DS3 Cabrio bemutató, videóval, sok érdekes adattal






