| Röviden – Audi A8 Hybrid | |
|---|---|
| Mi ez? | Német nagykategóriás paradoxon: környezettudatos luxusbálna |
| Mit tud? | Dízeles fogyasztással és nyomatékkal jár el benzinből, és 2-3 km-t tud menni csak villannyal |
| Mibe kerül? | Alapáron 26 millió forint |
| Kinek jó? | Akit nem zavar a fronthajtás, mert mindenképp A8-ból akar luxushibridet, nem jó neki a BMW, Merci, Lexus |
Nem is volt tervezve, csak úgy ránk szakadt ez az öt méter tizennégy centi hosszú luxusautó pár napra. Tudniillik a márka Audi Rally néven szervezett egy jó kis családi dzsemborit az elmúlt hétvégére, és néhány újságírót is meghívott a GPS-es ügyfélprogramra. Hogy ne mezítláb, vagy ami még rosszabb, mondjuk egy BMW-vel álljunk a rajtkockába a gyönyörű piros Sport quattro replika mellé, kaptunk egy-egy szép, drága új Audit. Ki egy S6-ost, ki egy A7-est, mi pedig az A8 Hybridet.

Az Audi Rallyn szlalomoztunk bekötött szemmel, mitfahreri segítséggel, volt egy kis gokartozás, még a Chuck Norris híd lámpaoszlopait is meg kellett számolnunk, ami 100-nál elég szempróbáló feladat; a rendezvényt jövőre jó szívvel javaslom minden Audi-tulajnak, ha vannak gyerekei. De persze számomra a fő attrakció mégis az A8 Hybrid volt, csak rá figyeltem. Szegényre.
Adatlap
Audi A8 Hybrid
| Motor | 1984 cm3, Hibrid (Benzin/Elektromos), S4 |
| Teljesítmény | 245 LE |
| Nyomaték | 480 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 7,7 sec |
| Végsebesség | 235 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 6,2 l / 100 km |
A mai Audi limuzinok zavarbaejtően egyformák, A4-A6-A8 – ugyanazok a vonalak, élek, arányok. Még szerencse, hogy ez a szürke bálna annyira óriási, hogy nem lehet leáhatosozni. (Fordítva könnyebb a tévesztés, A6-osokat rendszeresen nézek A8-nak.)
Belsősáv-takarító pofa könyörtelen, éles LED-menetfénnyel elöl, a pici benzinmotort ügyesen leplező óriási dupla kályhacsővég hátul, középen meg óriási alumíniumlemezek négyzetméterszám – az A8 Hybrid megjelenésében méltó a kategóriához, a Nagy Német Luxusbálna intézményéhez. No de beltartalmában…
Az A8 nemzetközi bemutatójáról bő három éve úgy jöttem haza, hogy akár még a miniszterelnökséget is elvállalnám egy ilyen autóért. Nos, azon a bemutatón legalább hat, de inkább nyolchengeres kocsik voltak, kifinomult Quattro összkerékhajtással. Ez a hibrid A8 nem, nagyon nem az az A8. Hölgyeim, uraim, én kérek elnézést: ez a szürke tesztautó egy A8-as limuzin, egy Nagy Német Luxusbálna – négy hengerrel és elsőkerék-hajtással. Bizony, ezzel ledőlt két tabu az Audinál, és nagyon nem örültem neki.
Az Audi A8 Hybrid orrában ugyanaz a kétliteres, négyhengeres turbómotor lakik, egy nyolcfokozatú ZF automata váltóval egybeépített 54 lóerős villanymotor mellett, mint az A6 Hybridben, csak neki már nem áll olyan jól a modern, erős, de túl szilfid technika. A rendszerteljesítmény 245 lóerő, a csúcsnyomaték 480 Nm. A hibrid A8-as egy V6-os dízel nyomaték- és fogyasztásértékeit produkálja, csak épp benzinből.

A logotípia, a színek a hibrid műszeregységében valahogy nem érnek fel az A8 eleganciájához. A középső LCD-panel képe ellenben nagyon éles, a grafika pazar
| A8 Hybrid és konkurensei | |
|---|---|
| BMW 7 ActiveHybrid Aut. (320 LE) | 27 739 000 Ft |
| Mercedes-Benz S400 Hybrid (279 LE) | 26 428 500 Ft |
| Lexus LS 600h (445 LE) | 29 500 000 Ft |
| Audi A8 Hybrid (245 LE) | 25 944 630 Ft |
Az A6 Hybrid nem csak a komplikált hajtómű miatt kerül alapáron is 26 millióba – miközben a V6-os dízel Quattro árlistája 21-ről rajtol. A légrugós felfüggesztés, LED-es fényszóró, memóriás-motoros ülések, motoros hátsó árnyékolók, Bose hifi és még számtalan miegymás benne van az alapárban.
Tesztautónkat csak a masszírozni is tudó, szellőztetett luxusfotelek, a napfénytető, a komplikált navigációs-multimédiás csomag, a feláras fényezés, a kulcsnélküli, láblendítős csomagtér-kezelést is tudó nyitó-indító elektronika, a motoros ajtóbehúzás és még pár apróság húzta 31 millióra.
Egy harmincmilliós német luxuslimuzinról, pláne, ha az Audi gyártja, tényleg kellemetlen egy kicsit azt írni, hogy nem jó autó. De ez a négyhengeres cincogás és az elölkaparás annyira elrontja a fílinget, hogy eleve fanyalgó attitűdömmel még pár egyéb búját-baját is észrevettem a kocsinak, amiket sosem emlegetnék fel egy V8-as Quattrónak.
A tapipados, reszketegen rajzolt karaktereket is felismerő MMI (MultiMedia Interface) vezérlőrendszer jópofa néha, de közel nem olyan egyértelmű és könnyed a kezelése, mint a Mercedes Comandjának vagy a BMW i-Drive-jának. A forgókapcsoló nem döntögethető, mint a konkurensekben, és hiába van sok gomb is a menürendszer mellett, sosem világos egészen, mit is kéne megnyomni, kijelölni.
A fordulatszámmérő helyett beépített teljesítménymérő skálájának zöld festése és a műszer logotípiája túl egyszerű, rikító egy luxusautó műszerfalában. Az automata váltó elektronikus kapcsolókarját számtalanszor elátkoztam, amikor hirtelen kellett kapcsolgatnom D és R között, a konkurenciánál valahogy biztosabb az irányváltás. A tetőablak miatt alacsonyabbra lógó kárpit néha megcirógatta a hajamat – egy német bálnában!

Irgalmatlan széles műszerfa, négyküllős kormány, tengernyi gomb: a mai német luxuslimuzinok utánozhatatlan eleganciával berendezett első traktusa
A küszöbdísz kivilágított HYBRID-felirata, a füst- és zajmentes suhanás sík úton akár 100 km/h tempónál is csupán villannyal pedig már-már kompenzálja a kor kívánalmainak megfelelő technológiáért feláldozott klasszikus értékeket.
És hogy 31 millióért még nem járt követőradar, sávelhagyás-jelző a kocsihoz? Hát istenem, az extra biztonságot még egy A8-ban is meg kell fizetni.
Állítólag a következő generációból már csak hátsókerekes, vagy Quattro lesz. Normális hajtásképlettel és ekkora teljesítménnyel pedig már azt sem lesz nehéz megbocsátani, ha abban netán már csak három henger zörög majd…
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|






