Jean, vigyen a reptérre!
Nagyon okosan vezette be új modelljét a Renault. Luxust, kényelmet, eleganciát sugall, hihetetlen áron. Tudjuk, érezzük, hogy valami nem stimmel, de az autó alapára a méretbeli előnyök mellett annyira vonzó, hogy nagyon könnyű elcsábulni.
Nem is szeretnék senkit lebeszélni a csábulásról. Valószínűleg nehéz is lenne, látva a korábbi beszámolók nyomán született véleményeket. Csak úgy röpködtek a formára a “nem csúnya”, “nagyon meggyőző”, “tekintélyes darab”, “nagyon bejön” jellegű kijelentések. Teljesen egyértelmű, hogy új ár/érték király született.
Maga az autó egyébként a Megane III kombi alapjain nyugszik. A logika alapján ez a Megane négyajtós változata, megjelenésében még sincs túl sok hasonlóság a Mégane szedánnal. Sokkal inkább hasonlít a korábban szintén Fluance néven futó tanulmányautóra, amit a Laguna előfutáraként láthattunk anno.
Formailag tehát nagyjából rendben van a dolog: végre egy ízléses négyajtós modell a Renault-tól. Minőségben, kényelemben már korántsem olyan rózsás a helyzet.
| Lesz elektromos Fluence is |
|
Az új Fluence egyik különlegességét az adja, hogy a hagyományos modelleken kívül lesz belőle tisztán elektromos autó is, amit 2011-re ígérnek. A több millió forint értékű lítium-ion akkumulátorokat a terveik szerint nem feltétlenül kell majd megvenni, hanem lízingelni is lehet. A használattal arányosan lehetne fizetni érte. Az akkumulátorokra persze vigyázni kell, és ha valaki sűrűn használja az akkukra nézve hosszú távon gyilkos gyorstöltés opciót, kemény dorgálásra számíthat majd. |
Bent
Az autó belseje semmi újdonságot nem jelent azoknak, akik láttak már belülről Megane-t, vagy Thaliát. Hely jut mindenkinek bőven, de azért a kupésra vett hátsó ívnek köszönhetően kosarasok nem ülhetnek hátra.
A csomagtérrel viszont maradéktalanul elégedettek lehetünk, 530 literes amivel bőven veri a H Astra Sedan-t de az Octaviánál kisebb.
Adódik a gondolat, hogy próbáljuk meg a Fluance-t egy másik Keletnek szánt szedánhoz, a Fiat Lineához hasonlítani. Ez a gondolat sokat hozhat a Renault-nak. Ha az árakat nézzük, a Linea 77 lovas benzinese kerül annyiba, mint a Fluence 110 lovas változata. Emellett a Fluence hosszban és tengelytávban jó tíz centivel nagyobb.
| Hosszúság / szélesség / magasság | |
| Linea | 4560 mm / 1730 mm / 1494 mm |
| Fluence | 4618 mm / 1809 mm / 1479 mm |
| Árak | |
| Linea 1.4 8V Dynamic (77 LE) | 3 720 000 Ft |
| Fluence 1.6 Confort (110 LE) | 3 890 000 Ft |
Vezetni
Vezetési élményben nem túl lenyűgöző az 1,6-os, 110 lóerős verzió. Éppen ezért felháborodva vettem tudomásul, amikor az első hazautam után 12 liter fölött állt az átlagfogyasztást jelző műszer.
Jó-jó, araszolgattam elég sokat a dugóban aznap, de akkor is. Aztán sokat szépült a helyzet, a végső korrekt mérésnél (teletanktól-teletankig) méretéhez és motorjához képest átlagosan, nyolc liter fölött végzett a kocsi. (Vagy 80 kilométert mentem autópályán 90-es tempóban és ezt bolondítottam meg 300 kilométeres pesti etappal.)
| Keleten tombol a négyajtós láz |
| A Renault az új modellt kifejezetten azokra a piacokra szánja, ahol a négyajtósok a legkedveltebbek. Törökország (ahol egyébként maga az autó is készül), kelet- és közép-európai országok, Oroszország, Románia, stb… |
A futóműve ízig-vérig Renault. Feszesebb, mint egy átlag francia, de azért nem mondható sportosnak. Pont annyira kemény, hogy egy kicsit már-már kényelmetlen legyen a trágya minőségű hazai utakon.
És hogy milyen vezetni, bent ülni, kanyarogni, gyorsítgatni? Talán nem véletlenül lett lusus-Dacia a cím. Ezen akár meg is sértődhetnek azok, akiknek egyre közelebb áll a szívéhez a Fluance, de ez nagy hiba volna.
A Dacia szolgáltatja manapság a legracionálisabb modelleket és a Fluence csak annyiban különbözik tőlük, hogy egy izgalmasabb külsővel, Renault emblémával prezentálták. Ebből pedig csak jó születhetett.
| Műszaki adatok – Renault Fluence 1.6 16V Exeption | |
| MOTORADATOK | |
| Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
| Furat x löket (mm) | 0 X 0 |
| Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
| Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 81(110)/- |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 151/- |
| MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,7 |
| Végsebesség (km/h) | 185 |
| FOGYASZTÁS | |
| Város (l/100 km) | 8,8 |
| Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,3 |
| Vegyes (l/100 km) | 6,5 |
| CO2 kibocsátás (g/km) | 155 |
| MÉRETEK | |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4618/1809/- |
| Tengelytáv (mm) | 2702 |
| Csomagtér (liter) | 530 |
| Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1225/500 |
| Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
| Gumiméret | 205/60 R 16 |
| ÁR, KÖLTSÉGEK | |
| Alapár (forint) | 4 190 000 Ft |
| A szériafelszereltség fontosabb tételei | Erre vannak |
| ÉRTÉKELÉS | |
| Pontszám (max. 10) | 6,5 pont |
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|










