Amerikában nem olyan súlyos a villanyautók iránti kereslet visszaesése, mint Európában, de az elektromos izomautó gondolata azért sokaknál kiverte a biztosítékot. Ezért a Dodge már jó előre beharangozta, hogy nyugi, visszatér a benzinmotor a Charger kupéba – és erre most el is jött az ideje.




A 3,0 literes, soros hathengeres motor nem új, évek óta használják a Chrysler-csoport (pardon: a Stellantis észak-amerikai ágának) márkái. A blokk mindig is két teljesítményszinten volt elérhető, 426 és 558 lóerővel, és ez most sem változott, bár a hangsúly most az erősebb verzión van.
Az egyébként Hurricane-ként ismert motorcsalád most Sixpack néven tér vissza az izomkupéba. Zseniális a név: egyrészt utal a hengerek számára, másrészt a sixpack a kockás has angol megfelelője, tehát az autó jellegét is tisztázza előre.
A háromliteres motor alapértelmezésben mindkét tengelyt hajtja, de az első kerekek mindkét teljesítményszinten leválaszthatók a hajtásról. Ez lehetővé teszi a driftelést, illetve a burnoutot, amit kifejezetten erre szolgáló fékvezérlő üzemmóddal könnyít meg a nagyobb teljesítményű (Scat Pack) változat.
Az 558 lóerős motor 3,9 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0-ról 96 km/órára, a végsebesség 285 km/óra, a negyed mérföldet 12,2 másodperc alatt futja az autó.
A sorhatos motor egyébként nemcsak a Charger kupéban, hanem később a Charger Daytona szedánban is megjelenik majd, az árelőny 17, illetve 8 százalék a 680 lóerős elektromos csúcsmodellhez képest.
Benzines (narancs) és elektromos (kék) Dodge Charger. Az előbbinek öblösebb az alsó légbeömlője elöl.
Az alábbi videón a Dodge Charger Sixpack premierjét kísérő, látványos mutatványt tekintheted meg; ha a turbómotoros sportkupét részletesen bemutató videót szeretnéd megnézni, kattints ide!
Az USA-ban egyre-másra térnek vissza a nagy benzinmotorok, az emberek pedig úgy veszik azokat, mintha nem volna holnap:






