Az Opel már a Frontera elektromos szabadidőjármű premierjekor elárulta, hogy kétféle akkuval fogja forgalmazni a szlovákiai Nagyszombat (Trnava) városában, a második generációs Citroën C3 Aircross modellel közös gyártósoron készülő kompakt modelljét.

8 fotó

A nagyobbik akku mindig is benne volt a fejekben, de az árlistában még a közelmúltban sem, ez viszont most változik: itt az 54 kWh kapacitású akkuval szerelt variáns, amely 305 helyett 408 kilométeres hatótávolságot ígér a WLTP szabvány szerint. 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel 30 perc elég ahhoz, hogy 20%-ról 80%-ra töltsük a nagyobbik akkut.

Messzebb jut a Nagyszombaton készülő Opel 6

A mintegy 100 kilométerrel nagyobb hatótávolságú Frontera a magyar árlistán még nem szerepel; németországi induló ára viszont ismert. Ott 31 190 eurótól indul, míg a kisebb akkuval 28 990-től megvásárolható. Ha ezzel a 7,6%-os felárral számolunk itthon is, durván 11,4 milliótól lehet számítani a messzebb jutó variánsra – a konkrét ár persze ezernyi dolgon múlhat, szóval majd kiderül.

Messzebb jut a Nagyszombaton készülő Opel 7

Az extra hatótávolság egyébként nem csak a nagyobb kapacitásnak, hanem az új akkuval együtt érkező jobb hatásfoknak is köszönhető: míg a 44 kWh-os akkuval szerelt Frontera átlagosan 18,2-18,5 kWh energiát fogyaszt 100 kilométeren, nagy hatótávolságú fivére 15-8 – 16,5 kWh-tal is beéri ugyanezen a távon. A modell egyéb paraméterei nem változnak, a külső és belső méretek, valamint a 113 lóerős motorteljesítmény marad a régi.

Nagyszombattól autóval négy órányira fekszik Kassa, ahol egy egészen más jellegű elektromos szabadidőjármű készül majd: