Kijut mostanában a visszahívásokból a Volkswagen elektromos kisbuszának: miután Európában felcserélt anyacsavarok miatt szorul ingyenes utógondozásra a kocsi, Észak-Amerikában ennél jóval meglepőbb oka van a hatósági dorgálásnak.




Az USA közlekedésbiztonsági testülete, az NHTSA megállapította ugyanis, hogy túlságosan szélesek a leghátsó sori ülések. A Volkswagen tudatosan kétszemélyesre formázta ezt az üléspadot, hiszen Európában így szokás. Amerikában viszont a legtöbb nagy buszlimuzin és terepjáró hátsó ülésén akár hárman is utazhatnak, ezért félő, hogy az ID.Buzz esetében is megpróbálkoznak ezzel az ügyfelek.
Ha ténylegesen csak kétembernyi hely volna hátul, ez nyilván nem sikerülne, viszont a villanymotoros kisbusz utastere kifejezetten széles, ezért félő, hogy valaki mégis bepréselné magát leghátra, középre, ahol viszont sem biztonsági öv, sem fejtámla nem óvja az épségét.
Azt gondolnánk, szubjektív megítélésről van szó, de nem: az USA homologizációs szabályrendje nemcsak azt határozza meg pontosan, hogy legalább milyen szélesnek kell lennie egy utasülésnek, de azt is, hogy legfeljebb milyen széles lehet. Márpedig az ID.Buzz inkriminált bútorzata szélesebb az itt előírtnál, így valójában az a furcsa, hogy sem a gyártónak, sem a típusbizonyítványt kiállító hatóságnak nem tűnt fel eddig az eltérés.
A hírek szerint a Volkswagen kényelmetleníteni fogja az üléssort: olyan, kárpitozatlan betéteket épít be, amelyek megakadályozzák, hogy valaki középen foglaljon helyet. Szerencsére az eset mindössze pár ezer autót érint, az viszont még nem egyértelmű, hogy mennyi időt vesz igénybe az átalakítás, illetve, hogy időközben használhatják-e az autót, vagy az NHTSA a probléma orvoslásáig megvonta a modelltől a típusbizonyítványt.
A Volkswagen ID.Buzz európai kiviteleit nem érinti a probléma. Az autót már a Vezess is tesztelte, az alábbi linkre kattintva el is olvashatod beszámolónkat.




