A Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjét látva a legtöbben arra számítottak, hogy a McLaren könnyedén behúzza a dzsiddai pole-pozíciót, vagy akár az első sort. Ehhez képest Lando Norris a falban kötött ki, Oscar Piastri pedig egy századdal Max Verstappen Red Bullja mögött találta magát.
A szabadedzések után bekövetkező változás talán azért is mondható extrának, mert 0,6 másodperces előny tűnt el, nullázódott le. De tényleg ilyen nagy volt a McLaren fölénye? Helmut Marko szerint közel sem.
“A McLaren erősen blöffölt a 3. szabadedzésen, nagyon kevés üzemanyag volt az autójukban” – vélekedett a Red Bull sportigazgatója. “Emellett mi is újrakalibráltuk a kocsit az időmérőre, Max pedig példátlanul jó kört ment. Időt veszített ugyan a második szektorban, de az utolsó kanyarja hihetetlen volt.”
Marko kiemelte, amit már észre lehetett venni, és amit korábban már a Red Bull is kiemelt, miszerint a hűvösebb körülmények nekik fekszenek. A harmadik edzésen az aszfalthőmérséklet még 50 Celsius-fok felett volt, de az időmérőn ez az érték már csak 38-39 fok volt.
Hogy a McLaren edzéstempója mennyire blöff, azt nem tisztünk ilyen szavakkal illetni, azonban abban valóban van valami, hogy a szabadedzéseken a wokingiak gyorsabbak, mint az időmérőkön. A friss szaúdi példa mellett Bahreint is érdemes megnézni: ott 8 tizedmásodperc olvadt bő 1,5 tizedre. Japánban is megvolt ez a trend, igaz, ott az alig bő egytizedes előny fordult át minimális hátránnyá.

