Pénteken véget ért a 2025-ös Forma-1-es szezon előtti bahreini három napos kollektív teszt, mely megannyi furcsaságot hozott. A korábbi napok során volt már áramszünet és eső is a sivatagban, a zárónap pedig többek között üvegtörés és pályára tévedő busz miatt is megakadt.
Ezzel együtt volt pozitívum is, ami kiemelhető volt az utolsó napban. Az időjárás végre olyan volt, amire számított a mezőny és a csapatok: nyoma sem volt a felhőknek, napsütéssel és kora nyári meleggel indult a nap.
Ahogy korábban a Vezess megírta, délelőtt a ferraris Charles Leclerc volt a leggyorsabb, így délután az ő idejét “kellett” lenyomnia a többieknek. A Red Bullnál Max Verstappen, a Williamsnél Alexander Albon az ebédszünet után is maradtak még négy órára, a többi alakulatnál azonban helyet cseréltek a csapattársak.
Charles Leclerc (Kép: Bryn Lennon – Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Leclerc idejét először a csapattárs Lewis Hamilton taszította le az élről, majd Pierre Gasly villant az Alpine-nal. Rövid ideig George Russell is az élre állt a Mercedesszel, de Gasly hamar visszavette a vezetést. Hamilton kivételével mindannyian a C3-as abroncsokat, a hatos kínálat harmadik legkeményebbjét használták, a brit Ferrarijára a C4-es gumi került.
Verstappen féltávnál villantott egy jobb kört szintén C3-as gumikon, ami mindenképp biztató lehetett a Red Bullnak azok után, hogy jelentős időt a garázsban töltött az autó. Ennek okára nem derült fény, lehet, hogy csak a beállításokon dolgoztak, de az beszédes volt, hogy pl. Leclerc vagy Andrea Kimi Antonelli is több kört tett egy délelőtt (4 óra) alatt a Ferrariba és a Mercedesbe, mint Verstappen hat óra alatt.
A harmadik tesztnap fotói – a képre kattintva galéria nyílik!




A hollandot azért nem kellett félteni, az utolsó két órába lépve futott egy kellően erős kört ahhoz, hogy a köridőlista élére álljon, benézve 1:30 alá. Sokkal inkább az Aston Martint kellett félteni: Lance Stroll nem volt túl jól, emiatt meg is keverte az alakulat a beosztást. Délelőtt Stroll helyett Fernando Alonso körözött, és noha úgy tűnt, bírni fogja a délutáni gyűrődést a kanadai, az utolsó bő órára ismét a spanyol veteránnak kellett autóba ülnie. A versenygép személyre szabásával jelentős időt buktak.
A köridőtabella az utolsó órában is változott még. Előbb Albon ugrott a Williamsszel az élre, de az utolsó 40 perc ismét Verstappen elsőségével kezdődött. A finishez közeledve a McLaren is villant, a korábban versenyszimulációban elmélyedő Oscar Piastri a végén ráment a gyorsabb körökre is. Mindebből kimaradt a Ferrari, a maranellóiak az utolsó órára visszahúzódtak a garázsba.
Az utolsó percekben a mercedeses George Russell happolta el a napi elsőséget Verstappen elől, de a teszt abszolút legjobb idejét nem tudta megdöntetni.
Az utolsó nap fokozott aktivitást is hozott. Albon egész napos programja során 137 kört tett meg, de a Haas-szal Esteban Oconnak négy óra is elég volt 103 körre, majdnem két versenytávra. Az élen végző Russell is 91-szer ért körbe a bahreini aszfaltcsíkon – ezzel szemben tényleg gyér Hamiltontól a 47, vagy Verstappentől egész nap 81.

A háromnapos teszt során megtett teljes körszám:
| 1. | Mercedes | 458 kör |
| 2. | Haas | 457 kör |
| 3. | Racing Bulls | 454 kör |
| 4. | Alpine | 405 kör |
| 5. | Williams | 395 kör |
| 6. | Ferrari | 382 kör |
| 7. | McLaren | 381 kör |
| 8. | Kick Sauber | 354 kör |
| 9. | Aston Martin | 306 kör |
| 10. | Red Bull | 304 kör |
Legközelebb F1-es akciót az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, március 14-16. között láthatunk. Addig se maradj le a legfrissebb Forma-1-es hírekről, kövess bennünket!


