Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Teszt: Opel Tigra TwinTop 1.8 - Négy évszakra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.10.22. 06:55
A Tigra új generációja egy télen-nyáron élvezetes vezetést nyújtó keménytetős kabrió. A vártnál kisebb teljesítménye és kizárólag kétszemélyes utastere kissé behatárolja használhatóságát.

Pofás divatkabriót kanyarítottak a Corsa alapra épülő Tigrából, ráadásul nőies mivolta ellenére a férfinép is szívesen elidőzik benne. Szemből kicsit agresszívabb - még a Speedsterre is hasonlít valamelyest- a gömbölyű hátsó viszont inkább a klasszikus sportkocsikat idézi.

Szintén jót tesz az összhatásnak az autó négy sarkába kihelyezett kerék, ami a látványon kívül a stabilitást és a kanyarodási képességet is pozitívan befolyásolja.

Az Opel Tigra TwinTop az első keménytetős kabrió az Opel életében, de ez nem jelenti azt, hogy gyermekbetegségekkel küzd. A két részben összecsukódó tető elkészítését nem bízták a véletlenre, hiszen az a francia Heuliez nevű cég készíti, amelyik már jókora tapasztalatot szerezett a Peugeot 206 CC elektrohidraulikus tetejének gyártásával.

A tető hajtogatásának folyamata csak az első vagy az utolsó pillanatban igényel emberi beavatkozást. A tető lenyitásának első lépése az, hogy kézzel oldjuk a tető szélvédőkeretbe kapaszkodó karmantyúit, ami után már csak a könyöklőn található gomb folyamatos húzása-nyomása szükségeltetik.

Csipogó hang jelzi, ha elfelejtettük kioldani a tetőt, amit eleinte gyakran hallottunk, mivel hajlamosak voltunk egyből a gomb felé nyúlni. Persze nem szabad elfeledkezni a kézifék használatáról és az üres fokozat kapcsolásáról sem, ami nélkül ismét kudarcba fulladhat a tető mozgatására irányuló kísérletünk.

Közvetlenül a tetőmozgató gomb mellett helyezték el a csomagtartó gombját, ami szintén motorosan nyitja a csomagtérfedelet, bár ekkor pontosan az ellenkező irányba. A csomagtér 250 vagy 440 literes a tető állapotától és szándékunktól függően. Első ránézésre nem tűnik ilyen tágasnak a csomagtér, viszont az jól látszik, hogy az átlagosnál jóval mélyebb.

Egy kárpitozott térelválasztó elem hátradöntésével nyerjük a nagyobb értéket, de ebben az esetben nem nyitható le a tető. A tetőszerkezet nagy előnye, hogy nyitott állapotban is pakolhatunk csomagokat a tető mögé, mivel az nem a csomagok fölé, hanem eléjük kerül.

Nem sok értelme van viszont a csomagtartó elektromos mozgatásának mivel jócskán lelassítja és túlbonyolítja a műveletet. Belülről vagy az autó hátulján lévő gomb megnyomására nyílik a csomagtartó, némi tétovázás után és meglehetősen lassú tempóban.

Visszafelé annyiban bonyolódik a dolog, hogy ekkor folyamatosan nyomva kell tartanunk a gombot. Könnyen beláthatjuk, hogy ez jóval biztonságosabb megoldás, viszont kényelmetlenebb is. Az irányjelzők felvillanása jelzi, hogy a fedél valóban bezáródott-e.

Miután kijátszottuk magunkat a tetővel és útnak indulunk, szembe ötlik, hogy a Tigra utastere nem rendelkezik a csomagtér pozitív tulajdonságával - magyarán meglehetősen szűkös. Csukott tetővel szűkös a fejtér és 190 centiméteres magassággal már nehéz a kilátás is.

A szokásos távolságra állva már nem látjuk az ablakkerettől a közlekedési lámpát, hacsak rá nem fekszünk a műszerfalra. Az alacsony szélvédő másik negatívuma, hogy nyitott
állapotban könnyebben bejut a menetszél az utastérbe. A szélvédő keretén kívül, az ülések mögött, fajmagasságban elhelyezett, filigrán alumíniumkeret véd borulásnál.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Pénzbehajtás fenyegeti a magyar autósokat

7

Itthon az idő múlásával megsokszorozódnak bizonyos pótdíjak. Így fizethetünk egyazon kihágásért 14 875 helyett 59 500 forintot. ...

Így kapcsolták ki egy autó fékjeit távolról

4

Bejárta a hír a világsajtót, hogy szorgos hackerek kikapcsolták egy autó fékét, leállították a motort a sztrádán, mindezt a távolból, ...

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

3

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

Új rendszámot vezettek be Magyarországon

A kormányhivataloknál már igényelhető a zöld rendszám, amelyből elkészült az első próbanyomat is. Elektromos autókra kerülhet ...


Lada-motor hajtja majd az új Nivát

Az eredetileg tervezett francia erőforrás helyett igazi orosz blokk dolgozik majd az új generációs Niva orrában.


F1: A Red Bull már gyorsabb a Mercedesnél?

A két héttel ezelőtti Magyar Nagydíj alapján úgy tűnik, végre összeállt a Red Bull autója, már a Mercedesnél is felfigyeltek ...


Betolatott a kereszteződésbe, katasztrófa lett a vége

Sok hasonló videót láttunk már, de erre még mi sem számítottunk.


F1: Ecclestone megbékélt Monzával

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone immár úgy látja, rendben lesznek a dolgok az eddig ejtéssel fenyegetett monzai Olasz ...


A litvánok elárasztanák minibusszal Európát

Hamarosan talán a magyar utakon is találkozhatunk a litván gyártó termékeivel.


Tankot így fejre állni még sosem láttunk

Annyira belemelegedtek a parádéba, hogy sikerült felborítani egy tankot, ami, valljuk be, nem mindennapi teljesítmény.


2,75 litert fogyasztott a legkisebb Suzuki!

A német Autozeitung tesztjén brutálisan keveset fogyasztott a Suzuki Celerio. Az eredményt amatőr sofőr, normál forgalomban érte ...


Bugatti Veyronnal csapatta a Terminátor

Arnold Schwarzenegger annyira jó fej, hogy tőle kicsit sem sajnáljuk az efféle élvezeteket.


Jön a beszélő autó

Úgy beszélget a magyar NNG fejlesztés alatt álló szoftvere az autó vezetőjével, mint a Knight Riderben KITT David Hasselhoff-fal. ...


Szeptemberben ismét VW-találkozó a Hungaroringen

Szeptember 19-én Volkswagenek ezrei lepik el a Hungaroringet az idei márkatalálkozó keretében. Gyári különlegességek is várják ...


1

Az új mérce: Mercedes AMG GT S

Sokáig készült rá a Mercedes, de végül csak összerakta azt a sportkocsit, amellyel komoly csapást mérhet a Porsche 911 Turbóra.