Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Teszt: Opel Tigra TwinTop 1.8 - Négy évszakra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.10.22. 06:55

Pofás divatkabriót kanyarítottak a Corsa alapra épülő Tigrából, ráadásul nőies mivolta ellenére a férfinép is szívesen elidőzik benne. Szemből kicsit agresszívabb - még a Speedsterre is hasonlít valamelyest- a gömbölyű hátsó viszont inkább a klasszikus sportkocsikat idézi.

Szintén jót tesz az összhatásnak az autó négy sarkába kihelyezett kerék, ami a látványon kívül a stabilitást és a kanyarodási képességet is pozitívan befolyásolja.

Az Opel Tigra TwinTop az első keménytetős kabrió az Opel életében, de ez nem jelenti azt, hogy gyermekbetegségekkel küzd. A két részben összecsukódó tető elkészítését nem bízták a véletlenre, hiszen az a francia Heuliez nevű cég készíti, amelyik már jókora tapasztalatot szerezett a Peugeot 206 CC elektrohidraulikus tetejének gyártásával.

A tető hajtogatásának folyamata csak az első vagy az utolsó pillanatban igényel emberi beavatkozást. A tető lenyitásának első lépése az, hogy kézzel oldjuk a tető szélvédőkeretbe kapaszkodó karmantyúit, ami után már csak a könyöklőn található gomb folyamatos húzása-nyomása szükségeltetik.

Csipogó hang jelzi, ha elfelejtettük kioldani a tetőt, amit eleinte gyakran hallottunk, mivel hajlamosak voltunk egyből a gomb felé nyúlni. Persze nem szabad elfeledkezni a kézifék használatáról és az üres fokozat kapcsolásáról sem, ami nélkül ismét kudarcba fulladhat a tető mozgatására irányuló kísérletünk.

Közvetlenül a tetőmozgató gomb mellett helyezték el a csomagtartó gombját, ami szintén motorosan nyitja a csomagtérfedelet, bár ekkor pontosan az ellenkező irányba. A csomagtér 250 vagy 440 literes a tető állapotától és szándékunktól függően. Első ránézésre nem tűnik ilyen tágasnak a csomagtér, viszont az jól látszik, hogy az átlagosnál jóval mélyebb.

Egy kárpitozott térelválasztó elem hátradöntésével nyerjük a nagyobb értéket, de ebben az esetben nem nyitható le a tető. A tetőszerkezet nagy előnye, hogy nyitott állapotban is pakolhatunk csomagokat a tető mögé, mivel az nem a csomagok fölé, hanem eléjük kerül.

Nem sok értelme van viszont a csomagtartó elektromos mozgatásának mivel jócskán lelassítja és túlbonyolítja a műveletet. Belülről vagy az autó hátulján lévő gomb megnyomására nyílik a csomagtartó, némi tétovázás után és meglehetősen lassú tempóban.

Visszafelé annyiban bonyolódik a dolog, hogy ekkor folyamatosan nyomva kell tartanunk a gombot. Könnyen beláthatjuk, hogy ez jóval biztonságosabb megoldás, viszont kényelmetlenebb is. Az irányjelzők felvillanása jelzi, hogy a fedél valóban bezáródott-e.

Miután kijátszottuk magunkat a tetővel és útnak indulunk, szembe ötlik, hogy a Tigra utastere nem rendelkezik a csomagtér pozitív tulajdonságával - magyarán meglehetősen szűkös. Csukott tetővel szűkös a fejtér és 190 centiméteres magassággal már nehéz a kilátás is.

A szokásos távolságra állva már nem látjuk az ablakkerettől a közlekedési lámpát, hacsak rá nem fekszünk a műszerfalra. Az alacsony szélvédő másik negatívuma, hogy nyitott
állapotban könnyebben bejut a menetszél az utastérbe. A szélvédő keretén kívül, az ülések mögött, fajmagasságban elhelyezett, filigrán alumíniumkeret véd borulásnál.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Kapcsolódó lap.hu oldalak

Szólj hozzá Te is!

Van autód? Kell az neked?

7

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

36

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Vignale: luxus Ford, Audi áron

15

Vignale néven fényűző modellekkel bővül a Ford kínálata. Ott voltunk a luxus S-Max leleplezésén, amit a cég a milánói bútorkiállításra ...

Első autót a lányomnak?

2

Olvasónk lánya számára keres ideális első autó, amivel beléphet a gépjármű-közlekedés világába. Mit válasszon? Szakértőnk segít!

4-esek harca. BMW vagy metró?

235

Kínzó kérdés: vajon lenyomja-e az autó a 450 milliárdos metrót?

F1: A Red Bull megfizet a fellebbezésért

A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken este közzétette a Red Bull fellebbezési ügyében született ítélet indoklását.


Ez még a képernyő előtt is durva, milyen lehet élőben?

Feszülten fogod várni a becsapódás pillanatát, és mikor megtörténik, még a monitor előtt is összerezzensz!


F1: Diszkósláger McLaren módra

A McLaren és a Mobil1 úgy érezte, ha már a pályán nem sikeres az új V6-os motor hangja, legalább a diszkókban jól szólhat.


F1: Sztrájkoló sztárok 1982-ből

Sztrájk miatt 1982-ben került veszélybe a dél-afrikai futam megrendezése, a pilóták valódi sztrájkba kezdtek ebben az évben.


F1: Räikkönenért megőrültek a kínai tinilányok

Kínában már a reptéren komoly sereg tinilány fogadta, mintha csak egy nyálas hangú popsztár érkezett volna az országba.


Fotókon a nyújtott tengelytávú C Merci!

Megérkeztek a Mercedes-Benz C-osztály nyújtott kivitelének első példányai Kínába. A világpremier előtt, a Pekingi Autószalon ...


F1: Nem adja fel az évet új Ferrari-főnök

A Kínai Nagydíj szabadedzésein bemutatkozott a Ferrari új csapatfőnöke, Marco Mattiacci, aki bevallotta, hogy szinte az utolsó ...


Több száz taxiengedélyt vettek el Budapesten

Az új taxirendelet szeptember 1-jei életbe lépése óta több száz taxi- és droszthasználati engedélyt vonatott vissza a Budapesti ...


F1: Sosem volt még ilyen erős mezőny?

Jenson Button szerint talán sosem volt még egyszerre ennyi tehetség a Forma-1-ben, mint ma. Daniel Ricciardót különösen nagyra ...


Hibrid sportautókkal erősít a Mercedes

Hipersportkocsi helyett hétköznapi sportmodelljeit vértezné fel hibrid technológiákkal a Mercedes-Benz. Az AMG már kutatja a ...


4
Szelfizés közben rúgták fejbe

Szelfizés közben rúgták fejbe

A mögötte elsuhanó vonatot akarta megörökíteni a fiatal srác, a semmiből jött a bakancs.


Alonso: Az eső mindent lenullázhat

Fernando Alonso elégedett a Ferrari pénteki munkájával, de a kétszeres bajnok spanyol szerint a várható szombati eső miatt nincs ...