Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:415.0 Ft
Dízel:426.0 Ft

Teszt: Opel Tigra TwinTop 1.8 - Négy évszakra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.10.22. 06:55

Pofás divatkabriót kanyarítottak a Corsa alapra épülő Tigrából, ráadásul nőies mivolta ellenére a férfinép is szívesen elidőzik benne. Szemből kicsit agresszívabb - még a Speedsterre is hasonlít valamelyest- a gömbölyű hátsó viszont inkább a klasszikus sportkocsikat idézi.

Szintén jót tesz az összhatásnak az autó négy sarkába kihelyezett kerék, ami a látványon kívül a stabilitást és a kanyarodási képességet is pozitívan befolyásolja.

Az Opel Tigra TwinTop az első keménytetős kabrió az Opel életében, de ez nem jelenti azt, hogy gyermekbetegségekkel küzd. A két részben összecsukódó tető elkészítését nem bízták a véletlenre, hiszen az a francia Heuliez nevű cég készíti, amelyik már jókora tapasztalatot szerezett a Peugeot 206 CC elektrohidraulikus tetejének gyártásával.

A tető hajtogatásának folyamata csak az első vagy az utolsó pillanatban igényel emberi beavatkozást. A tető lenyitásának első lépése az, hogy kézzel oldjuk a tető szélvédőkeretbe kapaszkodó karmantyúit, ami után már csak a könyöklőn található gomb folyamatos húzása-nyomása szükségeltetik.

Csipogó hang jelzi, ha elfelejtettük kioldani a tetőt, amit eleinte gyakran hallottunk, mivel hajlamosak voltunk egyből a gomb felé nyúlni. Persze nem szabad elfeledkezni a kézifék használatáról és az üres fokozat kapcsolásáról sem, ami nélkül ismét kudarcba fulladhat a tető mozgatására irányuló kísérletünk.

Közvetlenül a tetőmozgató gomb mellett helyezték el a csomagtartó gombját, ami szintén motorosan nyitja a csomagtérfedelet, bár ekkor pontosan az ellenkező irányba. A csomagtér 250 vagy 440 literes a tető állapotától és szándékunktól függően. Első ránézésre nem tűnik ilyen tágasnak a csomagtér, viszont az jól látszik, hogy az átlagosnál jóval mélyebb.

Egy kárpitozott térelválasztó elem hátradöntésével nyerjük a nagyobb értéket, de ebben az esetben nem nyitható le a tető. A tetőszerkezet nagy előnye, hogy nyitott állapotban is pakolhatunk csomagokat a tető mögé, mivel az nem a csomagok fölé, hanem eléjük kerül.

Nem sok értelme van viszont a csomagtartó elektromos mozgatásának mivel jócskán lelassítja és túlbonyolítja a műveletet. Belülről vagy az autó hátulján lévő gomb megnyomására nyílik a csomagtartó, némi tétovázás után és meglehetősen lassú tempóban.

Visszafelé annyiban bonyolódik a dolog, hogy ekkor folyamatosan nyomva kell tartanunk a gombot. Könnyen beláthatjuk, hogy ez jóval biztonságosabb megoldás, viszont kényelmetlenebb is. Az irányjelzők felvillanása jelzi, hogy a fedél valóban bezáródott-e.

Miután kijátszottuk magunkat a tetővel és útnak indulunk, szembe ötlik, hogy a Tigra utastere nem rendelkezik a csomagtér pozitív tulajdonságával - magyarán meglehetősen szűkös. Csukott tetővel szűkös a fejtér és 190 centiméteres magassággal már nehéz a kilátás is.

A szokásos távolságra állva már nem látjuk az ablakkerettől a közlekedési lámpát, hacsak rá nem fekszünk a műszerfalra. Az alacsony szélvédő másik negatívuma, hogy nyitott
állapotban könnyebben bejut a menetszél az utastérbe. A szélvédő keretén kívül, az ülések mögött, fajmagasságban elhelyezett, filigrán alumíniumkeret véd borulásnál.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

KRESZ-táblát rak ki a magyar, ha úgy tartja kedve

Fotóink vannak önhatalmúlag, a hatóság tudta nélkül kiszerelt közlekedési táblákról. Meg olyanról is, amit épp az útfelújító ...

Verést kapott mert szabályosan autózott

3

Olvasónk betartotta a szabályokat, erre egy ámokfutó leszorította az útról, és bántalmazta is. Szerencsére a kamera mindent rögzített. ...

Miért halt meg a dzsesszdobos?

5

Szép dolog segíteni másokon, okos dolog, ha ezt úgy tesszük, ahogy tanultuk. Egyébként veszélyes, sőt, halálos is lehet a jó ...

1200-zal száguldott, most gyorsabban menne

A brit és közép-kelet-európai autóipari és repüléstechnikai cégek vezetői számára rendezett konferenciát a Brit Nagykövetség. ...

A 2015. Év Autója: a döntősök, szerintünk

14

Nyilvánosságra hozták az idei Év Autója-mezőny előzetes listáját. Nekiestünk, kigyomláltuk: szerintünk ezek az esélyes befutók. ...

F1: Mivel mozognak itthon az F1 sztárjai?

Räikkönen, Alonso, Button, Vettel és a többiek egész hétköznapi autókkal járnak itthon. Van, aki ©koda Rapiddal és Opel Astrával ...

F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért - az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo ...

Így szól egy négyemeletes, nyolchengeres dízel

2

Nyolc henger, sorban a háznyi méretű kétütemű, kettős működésű dízelmotorban. 84 éves és kéthetente egyszer ma is beindítják ...

Kincs a garázs mélyén - Cápa BMW M535i

4

Valamivel több, mint 722 ezer darab készült ebből az 5-ösből. Mára talán egy sincs olyan meseszép állapotban, mint ez az 535i.

Akrobatikus driftkavalkád öt BMW-re

Van-e jobb egy tűzpiros, driftelő BMW-nél? Hát öt tűzpiros, driftelő BMW!


Vérfagyasztó baleset baltával a főszerepben

Massachusetts állam rendőrségének Facebook oldalán bukkant fel ez a sokkoló fotó.


F1: Csodafestéktől gyorsul a Ferrari?

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari nagyjából 20 lóerős ugrásra számíthat egy elmés megoldástól.


Így pusztít a jégeső

A természet egyik legnagyobb csapása a jégeső, ami ellen szinte tehetetlenek vagyunk, ha nincs fedett garázsunk.


F1: A Mercedes újra hangosítana

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint jó néhány problémát meg kell még oldania a Forma-1-nek, de ehhez nem kell a bukott ...


2
Cáfolja a rendőrség az autósok vegzálását

Cáfolja a rendőrség az autósok vegzálását

A rendőrség cáfolja, hogy rászálltak volna a jogosítványok orvosi érvényességére. Nincs ilyen akció.


Hatalmas dobásra készül a Renault

Augusztus végén mutatja be új márkakupa-versenyautóját a Renault. A nevét már elárulták.


Üti-vágja a porschés a másik autóst

Először csak rugdossa az autó oldalát, aztán megüti a sofőrt, végül eldob valamit.


A nap képe - autók felhőszakadás után

Így is kinézhet egy út, ha felhőszakadás pusztított a környéken. Érdemes óvatosan vezetni.


Ilyen lenne a Forma-1 lóháton

Beteg kiegészítő készült az egyik legnépszerűbb Forma-1-es szimulátorhoz, autók helyett lovakkal körözhetünk!


Fenébe az elegánssal, éljen a dög!

Mi még csak ácsingózunk a Lexus új szabadidőjárműve után, Japánban már gyári optikai tuning is kapható hozzá.


250 lóerős lesz a Toyota GT86 raliváltozata

Utcai kivitelben is kiemelkedő vezetési élményt nyújt a Toyota GT86. Itt a rali változat. Kisebb tömeg nagyobb teljesítmény.