Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Teszt: Opel Tigra TwinTop 1.8 - Négy évszakra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.10.22. 06:55
A Tigra új generációja egy télen-nyáron élvezetes vezetést nyújtó keménytetős kabrió. A vártnál kisebb teljesítménye és kizárólag kétszemélyes utastere kissé behatárolja használhatóságát.

Pofás divatkabriót kanyarítottak a Corsa alapra épülő Tigrából, ráadásul nőies mivolta ellenére a férfinép is szívesen elidőzik benne. Szemből kicsit agresszívabb - még a Speedsterre is hasonlít valamelyest- a gömbölyű hátsó viszont inkább a klasszikus sportkocsikat idézi.

Szintén jót tesz az összhatásnak az autó négy sarkába kihelyezett kerék, ami a látványon kívül a stabilitást és a kanyarodási képességet is pozitívan befolyásolja.

Az Opel Tigra TwinTop az első keménytetős kabrió az Opel életében, de ez nem jelenti azt, hogy gyermekbetegségekkel küzd. A két részben összecsukódó tető elkészítését nem bízták a véletlenre, hiszen az a francia Heuliez nevű cég készíti, amelyik már jókora tapasztalatot szerezett a Peugeot 206 CC elektrohidraulikus tetejének gyártásával.

A tető hajtogatásának folyamata csak az első vagy az utolsó pillanatban igényel emberi beavatkozást. A tető lenyitásának első lépése az, hogy kézzel oldjuk a tető szélvédőkeretbe kapaszkodó karmantyúit, ami után már csak a könyöklőn található gomb folyamatos húzása-nyomása szükségeltetik.

Csipogó hang jelzi, ha elfelejtettük kioldani a tetőt, amit eleinte gyakran hallottunk, mivel hajlamosak voltunk egyből a gomb felé nyúlni. Persze nem szabad elfeledkezni a kézifék használatáról és az üres fokozat kapcsolásáról sem, ami nélkül ismét kudarcba fulladhat a tető mozgatására irányuló kísérletünk.

Közvetlenül a tetőmozgató gomb mellett helyezték el a csomagtartó gombját, ami szintén motorosan nyitja a csomagtérfedelet, bár ekkor pontosan az ellenkező irányba. A csomagtér 250 vagy 440 literes a tető állapotától és szándékunktól függően. Első ránézésre nem tűnik ilyen tágasnak a csomagtér, viszont az jól látszik, hogy az átlagosnál jóval mélyebb.

Egy kárpitozott térelválasztó elem hátradöntésével nyerjük a nagyobb értéket, de ebben az esetben nem nyitható le a tető. A tetőszerkezet nagy előnye, hogy nyitott állapotban is pakolhatunk csomagokat a tető mögé, mivel az nem a csomagok fölé, hanem eléjük kerül.

Nem sok értelme van viszont a csomagtartó elektromos mozgatásának mivel jócskán lelassítja és túlbonyolítja a műveletet. Belülről vagy az autó hátulján lévő gomb megnyomására nyílik a csomagtartó, némi tétovázás után és meglehetősen lassú tempóban.

Visszafelé annyiban bonyolódik a dolog, hogy ekkor folyamatosan nyomva kell tartanunk a gombot. Könnyen beláthatjuk, hogy ez jóval biztonságosabb megoldás, viszont kényelmetlenebb is. Az irányjelzők felvillanása jelzi, hogy a fedél valóban bezáródott-e.

Miután kijátszottuk magunkat a tetővel és útnak indulunk, szembe ötlik, hogy a Tigra utastere nem rendelkezik a csomagtér pozitív tulajdonságával - magyarán meglehetősen szűkös. Csukott tetővel szűkös a fejtér és 190 centiméteres magassággal már nehéz a kilátás is.

A szokásos távolságra állva már nem látjuk az ablakkerettől a közlekedési lámpát, hacsak rá nem fekszünk a műszerfalra. Az alacsony szélvédő másik negatívuma, hogy nyitott
állapotban könnyebben bejut a menetszél az utastérbe. A szélvédő keretén kívül, az ülések mögött, fajmagasságban elhelyezett, filigrán alumíniumkeret véd borulásnál.

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

12
Vezettük: új Ford Focus RS

Vezettük: új Ford Focus RS

Összkerékhajtással és 350 lóerővel sokkol a vadonatúj RS. Affér a rendőrséggel, versenypálya, négy kerékkel füstölés driftelés ...

21
Teszt: Opel Astra 1.0 T

Teszt: Opel Astra 1.0 T

Nem ad okot fejtörésre, nem okoz meglepetést: az új Opel Astra, akárcsak összes elődje, egy tökéletes átlagra belőtt közlekedési ...

12
Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Összehasonlító teszt: Ford Focus ST-Honda Civic Type R

Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ...

8
Teszt: BMW 730 xd 2016

Teszt: BMW 730 xd 2016

A hatodik hetes BMW.

Durván megemelik az üzemanyagok árát Oroszországban

Oroszországban többszörösére emelik az üzemanyagok jövedéki adóját április 1-től. Az erről szóló döntést már elfogadta az illetékes ...


1
15 orosz fotó, amitől újraindul az agyad

15 orosz fotó, amitől újraindul az agyad

Borzasztó tuningok, eszméletlen megoldások és hó. Újabb válogatás a megunhatatlan Oroszországból.


Nagyon csúnya ügybe keveredett az F1 új pilótája

Kevin Magnussen egyéves kényszerszünet után tér vissza a Forma-1-be. Mint kiderült, eseménydús hetek vannak a háta mögött.


Tapipadot a kormányra!

Egy ausztrál kütyü segítségével a kormányról sem kell levenni a kezünket, hogy az okostelefonunkat irányítsuk: zene, üzenetek, ...


Ez az útjavítás szomorú és nevetséges szintje

A sírva röhögés tökéletes alapanyaga következik. Sok szomorú, abszurd útjavítási módot láttunk már, de ez mindenképp dobogós.


450 milliót kínáltak egy telepen porosodó Ferrariért

Hiába a szemtelenül nagy ajánlat, a dubaji rendőrség nem adhatja el a Ferrari-ritkaságot.


Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban

A Ferrari FF örökébe lépő GTC4 Lusso nem csak nevében cizelláltabb, de technológiai tartalma is kifinomultabb.


F1: Hamilton még tíz évig marad?

Lewis Hamilton édesapja úgy gondolja, fia még egy évtizedig maradhat a Forma-1-ben, a teljesítménye pedig tovább fog javulni.


F1: Hamarosan meglesz a Ferrari tartalékosa

Jean-Eric Vergne arra utal, hogy hamarosan bejelenthetik a Ferrari tartalékosaként. A Renault-nál a manoros Roberto Merhi próbál ...


10
Börtönbe megy a gyilkos partiarc

Börtönbe megy a gyilkos partiarc

Diszkóbaleset volt, figyelmetlen BMW-s ütközött gyorsan hajtó Mercedesszel.


Kiengedik a börtönből az F1 legnagyobb botrányhősét

Kis híján Bernie Ecclestone is belebukott a Gribkowsky-ügybe, de szokás szerint végül megúszta. A bankárt kiengedik a börtönből.


F1: Kimi egy kör után tudni fogja, mire elég az új Ferrari

A Ferrari új autóját valószínűleg már egy nappal a téli tesztszezon rajtja előtt pályára viszik.