Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:362.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Opel Tigra TwinTop 1.8 - Négy évszakra

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.10.22. 06:55

Pofás divatkabriót kanyarítottak a Corsa alapra épülő Tigrából, ráadásul nőies mivolta ellenére a férfinép is szívesen elidőzik benne. Szemből kicsit agresszívabb - még a Speedsterre is hasonlít valamelyest- a gömbölyű hátsó viszont inkább a klasszikus sportkocsikat idézi.

Szintén jót tesz az összhatásnak az autó négy sarkába kihelyezett kerék, ami a látványon kívül a stabilitást és a kanyarodási képességet is pozitívan befolyásolja.

Az Opel Tigra TwinTop az első keménytetős kabrió az Opel életében, de ez nem jelenti azt, hogy gyermekbetegségekkel küzd. A két részben összecsukódó tető elkészítését nem bízták a véletlenre, hiszen az a francia Heuliez nevű cég készíti, amelyik már jókora tapasztalatot szerezett a Peugeot 206 CC elektrohidraulikus tetejének gyártásával.

A tető hajtogatásának folyamata csak az első vagy az utolsó pillanatban igényel emberi beavatkozást. A tető lenyitásának első lépése az, hogy kézzel oldjuk a tető szélvédőkeretbe kapaszkodó karmantyúit, ami után már csak a könyöklőn található gomb folyamatos húzása-nyomása szükségeltetik.

Csipogó hang jelzi, ha elfelejtettük kioldani a tetőt, amit eleinte gyakran hallottunk, mivel hajlamosak voltunk egyből a gomb felé nyúlni. Persze nem szabad elfeledkezni a kézifék használatáról és az üres fokozat kapcsolásáról sem, ami nélkül ismét kudarcba fulladhat a tető mozgatására irányuló kísérletünk.

Közvetlenül a tetőmozgató gomb mellett helyezték el a csomagtartó gombját, ami szintén motorosan nyitja a csomagtérfedelet, bár ekkor pontosan az ellenkező irányba. A csomagtér 250 vagy 440 literes a tető állapotától és szándékunktól függően. Első ránézésre nem tűnik ilyen tágasnak a csomagtér, viszont az jól látszik, hogy az átlagosnál jóval mélyebb.

Egy kárpitozott térelválasztó elem hátradöntésével nyerjük a nagyobb értéket, de ebben az esetben nem nyitható le a tető. A tetőszerkezet nagy előnye, hogy nyitott állapotban is pakolhatunk csomagokat a tető mögé, mivel az nem a csomagok fölé, hanem eléjük kerül.

Nem sok értelme van viszont a csomagtartó elektromos mozgatásának mivel jócskán lelassítja és túlbonyolítja a műveletet. Belülről vagy az autó hátulján lévő gomb megnyomására nyílik a csomagtartó, némi tétovázás után és meglehetősen lassú tempóban.

Visszafelé annyiban bonyolódik a dolog, hogy ekkor folyamatosan nyomva kell tartanunk a gombot. Könnyen beláthatjuk, hogy ez jóval biztonságosabb megoldás, viszont kényelmetlenebb is. Az irányjelzők felvillanása jelzi, hogy a fedél valóban bezáródott-e.

Miután kijátszottuk magunkat a tetővel és útnak indulunk, szembe ötlik, hogy a Tigra utastere nem rendelkezik a csomagtér pozitív tulajdonságával - magyarán meglehetősen szűkös. Csukott tetővel szűkös a fejtér és 190 centiméteres magassággal már nehéz a kilátás is.

A szokásos távolságra állva már nem látjuk az ablakkerettől a közlekedési lámpát, hacsak rá nem fekszünk a műszerfalra. Az alacsony szélvédő másik negatívuma, hogy nyitott
állapotban könnyebben bejut a menetszél az utastérbe. A szélvédő keretén kívül, az ülések mögött, fajmagasságban elhelyezett, filigrán alumíniumkeret véd borulásnál.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamiltoné a pole, Vettel mögötte

A Bahreini Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton érinthetetlen volt, de Sebastian Vettel elvitte a második helyet Nico Rosberg elől. ...

Megújult Orbán Viktor kedvence

Egy literrel kevesebbet fogyaszt elődjénél a megújult Volkswagen Transporter. A premieren hiába kerestük Orbán Viktort, pedig ...

Életben tartottak egy álmot az alfások

3

Összefogással segítettek márkatársukon, és bizonyították, hogy egy autós közösség több a hétvégi grillezésnél és a konvojban ...

Nyárigumi-tesztek - Milyet vegyek?

4

Itt a jó idő, lassan illik lecserélni a téli abroncsot új nyári gumira. De milyet vegyünk? Tesztgyőztes, márkás nyári gumit, ...

Ön szeret szervizbe járni? Tényleg?

3

Az autórajongók még csak-csak, de sokaknak nyűg lehet a kocsi javíttatása. Megoldást ígér egy új szolgáltatás, ami nem csak időt ...

Ha azt mondom, majdnem garanciaidőn belül megtérülhet egy villanyautó ára, elhiszed?

1

A Kia Soulból hét és negyedmillió egy fullos dízel, 9,9 milla az elektromos változat. Ez még mindig túl nagy különbség, vagy ...

Melós Opel helyett szenvedélyes Alfa?

Öreg melós autóként szolgáló Opel helyett egy dízel Alfa Romeo 156? Ez a kérdés foglalkoztatja olvasónkat, és a válasz egyszerűbb, ...

Pénz nem számít? Opel-flotta az NKH-nál

3

Lesz mit összedobnia a keményen dolgozó kisembereknek. Az NKH attól a cégtől bérli az Opel-flottát, ahol ez 375 millióval többe ...

Mit tegyünk, ha lezúzták a kocsinkat?

4

Ránézésre nincs nagy baja, a Caddy javítása mégis 1,4 millió forintba került. Aki rosszul dönt, zsebből fizethetné a kiadás jelentős ...

A nap képe is lehetne, de ez a nap videója

Mennyire kétségbeesettnek kell lenni ahhoz, hogy bicikliként lakatolja valaki egy korláthoz az autóját?


F1: Hamilton másodszor vagy Vettel harmadszor?

Hamarosan kezdődik a Forma-1-es Bahreini Nagydíj, adatokkal, videókkal és szavazással melegítünk.


Kínai kisautó a Peugeot Citroën-től

Kínai együttműködésben fejleszt új kisautót a Peugeot Citroën. Ugyanarra az alapra épül majd a Dongfemg és a PSA autója.


F1: A gyártók nem kérnek a V8-asokból

Hiába kampányol Bernie Ecclestone, a Forma-1-es motorgyártók egyike sem akar visszatérni a régi, V8-as motorokhoz. A turbós V6-osból ...


F1: Alonso alapos vizsgálatot akar

Fernando Alonso nagyon szeretné tudni, miért állt le a McLaren-Honda Jenson Button alatt az első és második szabadedzésen, majd ...


1
Svéd meló az Ikarusnál

Svéd meló az Ikarusnál

Az Ikarus a '70-es évektől kezdve megpróbálta nyugati alvázakra is felépíteni gyártmányait. Ekkor jöttek a svédek, a Scania és ...


Jöhet az új magyar városi busz

Városi járműcsalád fejlesztésébe kezdett az Evopro Kft. Az elektromos hajtású prototípusokból trolibusz születik majd.


5
Mai bunkó parkolónk

Mai bunkó parkolónk

Nem tudom, mi a rosszabb, ha véletlenül sikerült így beállni - mit sem érzékelve az őt körülvevő világból - vagy ha tudatos döntéssel ...


F1: Így szívatta Hamilton Rosberget

Lewis Hamilton nagyon nyeregben érzi magát, a pályán kívül is borsot tör a csapattársa, Nico Rosberg orra alá.


Zenélő utak: ne fütyülj a korlátozásra!

A Route 66 egy szakaszán újszerű módszerrel próbálják lebeszélni a gyorshajtásról az autósokat. A megfelelő tempót hazafias dallal ...


Elkapták az óvári benzintolvajt

Több magyar benzinkútról is fizetés nélkül hajtott el egy szlovák autós, az utolsó esetnél azonban elkapták.


1
Vezető nélkül parkol az új BMW 7-es

Vezető nélkül parkol az új BMW 7-es

Fontos részleteket közölt hamarosan színre lépő új csúcsmodelljéről a BMW. Az ősszel debütáló 7-es széria a világon elsőként ...