Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:307.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Világújdonság: az új magyar Suzuki

Tágasabb, modernebb, tisztább üzemű a vadonatúj SX4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:05
Itt az új SX4. A tavalyi S-Cross tanulmány nyomán született meg a Suzuki új crossovere. Méretnövekedése, komolyabb formaterve és modernebb felszereltsége feljebb pozícionálija elődjénél.
Az új Suzuki SX4 teljes hossza tizennyolc, a tengelytávja tíz centivel hosszabb a korábbi modellnél. Ezzel vadonatúj kategóriában: a városi crossoverek helyett a kompakt szabadidőjárművek között versenyez tovább az új Suzuki. Az autó szélesebb is egy teljes centiméterrel, magassága kerékmérettől függően fél-egy centivel nőtt - magyarul nagyságrendileg azonos maradt.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

A formavilágot alapvetően a tavaly ősszel bemutatott S-Cross tanulmány határozta meg, ugyanakkor bizonyos stíluselemek, mint a prominens hűtőmaszk vagy a nagyméretű, oldalfalra felkúszó fényszórók az SX4 örökségét sem tagadják meg. Különösen a far kialakítása változott jelentősen, a legömbölyített forma összetett, szögletesebb idomoknak adta át a helyét. A meredek far mögött több mint másfélszeresére bővült (270 helyett 430 literes) üreg várja a csomagokat.

Az utasokat szintén tágasabb és főleg igényesebben kialakított környezet veszi körül. Puha anyagok, osztott középkonzol, selyemfényű fémhatású szegélyekkel határolt funkcióterületek, aszimmetrikus, ívelt műszerfal váltja az előd függőleges tájolású, kisautós kezelőfelületeit. A felszereltség is szakít a korábbi, lényegre szorítkozó lehetőségekkel.

Az aktív biztonsági tételek ESP-től az abroncsnyomás-felügyeletig terjednek, a kényelmi opciók listáján többek között egy világújdonság: a dupla csúszó üvegpanelből álló panorámatető is szerepel; az egyméteres üvegfelület több mint fele kinyitható, így nem csak a fény, de a friss levegő is átjárhatja a belteret.


Az újonc két 1,6 literes motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást.

Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

Automata gyanánt fokozatmentes CVT szerepel a palettán, amely hét - virtuális - fokozatban kézzel is kapcsolható a kormányról, segédáttételével pedig igen széles áttételi tartományokat képes lefedni, így városban és autópályán is otthonosan közlekedik.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető, a programválasztó tárcsa a kézifékkar mellett, a padlókonzolon található.

Az új generációs Suzuki SX4 elődjéhez hasonlóan Esztergomban készül, piaci forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.


Rácz Tamás üléspróbát vesz az új SX4-ben



Kíváncsi a Genfi Autószalon több újdonságára pl. 900 millióba kerülő Lamborghini Venenóra? Kattintson ide a legfrissebb genfi hírekért!

14 hozzászólás

További cikkek

comment13 hozzászólás

fargo - 2013.03.08   07:26

Ühümm. Meg az Airbus A380 is nagyobb, meg az ámbrás cet is. Idióta...

L.Rómeó - 2013.03.07   21:27

szar szuzuki!
a mecanika nem olyanjó ám már!
vw tuareg nagyobb nemkéne szar japán!

mtbe - 2013.03.06   19:38

a formája nem rossz, talán nem ez a legjobb szín rá

mtbe - 2013.03.06   19:32

az h kinek mi elvár6ó extra, szubjektív
nekem pölö dupla digit klíma meg naptető biztos nem kéne

fargo - 2013.03.06   13:11

Jó ez, mint a Kaskaj. Végre az elvárható kényelmi extrák benne vannak (könyöklők, dupla digit klíma, tempomat, lehet bőrözni, naptetőzni) legalább is a csúcsváltozatban. Az új szívó benzines Suzuki motorok kifejezetten takarékosak, és a fenntartásuk relatíve filléres a turbós, főleg dízelekhez képest idősebb korukban. Engem a presztízs nem érdekel, sőt a külseje sem annyira (bár nem gáz szerintem). a belseje meg abszolút elfogadható (nekem ez fontosabb, mert az autó belsejében szoktam ülni). Félek, jelentősen felülárazzák a mostani SX4-hez képest. de ha nem, és erre is lesz 1 M Ft-os akció, akkor sanszos, hogy veszek egy 1.6 benzines GS-t CVt-vel a Swiftem helyett:-)

További 8 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Valóra váltotta álmát az ózdi polgármester, a nép ezt nem akarta

"A sorozatos támadások láttán arra jutottam, hogy nem szeretném, hogy ez alapján ítéljék meg a munkámat, esetleg Ózdot."

Keményen beszólt a magyar BMW-s, de nagyon jól tette!

Kissé indulatos volt, de így biztos átjött az üzenet a vétkes sofőrnek is.

Olyan nincs, hogy a Tesla nyereséget tudjon termelni

A Tesla Motors csütörtökön sorban a tizenegyedik negyedéves veszteségéről számolt be, ami ráadásul messze nagyobbnak bizonyult ...

Erre a Mercedesre biztosan nem mondanál nemet

Luxuskiadással bővíti a Mercedes V-osztályt. Az exkluzív megjelenésű kisbuszt márciusban mutatják be, Genfben.

Teljes a Top Gear stábja, új arcokkal bővült a csapat

Chris Evans autó őrültekből álló csapatot toboroz össze a világ legnagyobb autós szórakoztató műsor újraindításáért.

F1: Nem fog alibizni a Renault újonca

A GP2-bajnok Jolyon Palmer azt ígéri, hogy odateszi magát első renault-s szezonjában. Nem fogja vissza magát.

Ha jót akarsz, vegyél jót!

Felvette a kesztyűt a lámpahamisítókkal az Osram. Címke és online adatbázis segít kiszűrni a kamu izzókat.

1
Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Amerikát váratlanul érte a hó, ahogy ezt a BMW-st is

Egyesek szerint minden idők legdurvább hóvihara csapott le néhány hete az Egyesült Államokra, és erre ez a BMW M5-tulajdonos ...


F1: Még mindig bizonytalan az Olasz Nagydíj jövője

Noha az olasz autóklub elnöke nemrég azt mondta, sikerült megállapodni Bernie Ecclestone-nal, aláírt szerződése továbbra sincs ...


Visszatér a Mazda Wankel-kupéja

Fél évvel a világpremier után ismét színre lép a Mazda szépséges kupétanulmánya. Lehet, hogy tényleg gyártani fogják?


Versenyteljesítmény utcára

Mostantól a Camaro kisebb, V6-os motorjaihoz is megvásárolható az 1LE csomag. Versenyteljesítményt kínál utcai vagy pályahasználatra. ...


F1: A Renault-pilótát küldi a DTM-be a Merci

A Mercedes rendesen tologatja a bábukat a táblán: a Manorhoz betolt DTM-bajnok helyére a Forma-1-ben a Renault-nak kikölcsönzött ...


Sok bunkó autóst láttunk már, de ez az X5-ös mindent visz

Na miatta mondják a BMW-sekre, hogy bunkók. Most a sors rendbe rakta a dolgokat.


Itt az Opel villanyautója 320 km-es hatótávval

Már jövőre megjelenik az Opel kínálatában a Chevrolet Bolt európai verziója. A kompakt villanyautó az Ampera-e nevet kapta.


F1: Erős csapattársat kér az újonc

A Forma-1-ben a Manornál bemutatkozó DTM-bajnok Pascal Wehrlein reméli, hogy az alakulat erős csapattársat szerződtet mellé.


Túlfizetik az F1-es pilótákat?

A Red Bull-os Helmut Marko szerint nem érdemelnek annyi pénzt a Forma-1-es sztárok, amennyit fizetnek nekik, könnyű munkáért ...


Óriási háromkerekű izét csodál a net

Oké, elvileg trike, de azért mérete miatt mégse nevezhető annak. Inkább óriás "traktor-trike-szörnyeteg".


Már a SEAT-nak is van SUV-ja!

A VW-csoport univerzális kompakt padlólemezére, a recept minden betűjét betartva építette meg első szabadidőjárművét a SEAT.


Durvul a Forma-1-es adok-kapok

A Renault pilótanője nem hagyta annyiban volt kollégája beszólását, megy az üzengetés.