Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Világújdonság: az új magyar Suzuki

Tágasabb, modernebb, tisztább üzemű a vadonatúj SX4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:05
Az új Suzuki SX4 teljes hossza tizennyolc, a tengelytávja tíz centivel hosszabb a korábbi modellnél. Ezzel vadonatúj kategóriában: a városi crossoverek helyett a kompakt szabadidőjárművek között versenyez tovább az új Suzuki. Az autó szélesebb is egy teljes centiméterrel, magassága kerékmérettől függően fél-egy centivel nőtt - magyarul nagyságrendileg azonos maradt.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

A formavilágot alapvetően a tavaly ősszel bemutatott S-Cross tanulmány határozta meg, ugyanakkor bizonyos stíluselemek, mint a prominens hűtőmaszk vagy a nagyméretű, oldalfalra felkúszó fényszórók az SX4 örökségét sem tagadják meg. Különösen a far kialakítása változott jelentősen, a legömbölyített forma összetett, szögletesebb idomoknak adta át a helyét. A meredek far mögött több mint másfélszeresére bővült (270 helyett 430 literes) üreg várja a csomagokat.

Az utasokat szintén tágasabb és főleg igényesebben kialakított környezet veszi körül. Puha anyagok, osztott középkonzol, selyemfényű fémhatású szegélyekkel határolt funkcióterületek, aszimmetrikus, ívelt műszerfal váltja az előd függőleges tájolású, kisautós kezelőfelületeit. A felszereltség is szakít a korábbi, lényegre szorítkozó lehetőségekkel.

Az aktív biztonsági tételek ESP-től az abroncsnyomás-felügyeletig terjednek, a kényelmi opciók listáján többek között egy világújdonság: a dupla csúszó üvegpanelből álló panorámatető is szerepel; az egyméteres üvegfelület több mint fele kinyitható, így nem csak a fény, de a friss levegő is átjárhatja a belteret.


Az újonc két 1,6 literes motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást.

Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

Automata gyanánt fokozatmentes CVT szerepel a palettán, amely hét - virtuális - fokozatban kézzel is kapcsolható a kormányról, segédáttételével pedig igen széles áttételi tartományokat képes lefedni, így városban és autópályán is otthonosan közlekedik.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető, a programválasztó tárcsa a kézifékkar mellett, a padlókonzolon található.

Az új generációs Suzuki SX4 elődjéhez hasonlóan Esztergomban készül, piaci forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.


Rácz Tamás üléspróbát vesz az új SX4-ben



Kíváncsi a Genfi Autószalon több újdonságára pl. 900 millióba kerülő Lamborghini Venenóra? Kattintson ide a legfrissebb genfi hírekért!

Cikk nyomtatása

14 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment13 hozzászólás

fargo - 2013.03.08   07:26

Ühümm. Meg az Airbus A380 is nagyobb, meg az ámbrás cet is. Idióta...

L.Rómeó - 2013.03.07   21:27

szar szuzuki!
a mecanika nem olyanjó ám már!
vw tuareg nagyobb nemkéne szar japán!

mtbe - 2013.03.06   19:38

a formája nem rossz, talán nem ez a legjobb szín rá

mtbe - 2013.03.06   19:32

az h kinek mi elvár6ó extra, szubjektív
nekem pölö dupla digit klíma meg naptető biztos nem kéne

fargo - 2013.03.06   13:11

Jó ez, mint a Kaskaj. Végre az elvárható kényelmi extrák benne vannak (könyöklők, dupla digit klíma, tempomat, lehet bőrözni, naptetőzni) legalább is a csúcsváltozatban. Az új szívó benzines Suzuki motorok kifejezetten takarékosak, és a fenntartásuk relatíve filléres a turbós, főleg dízelekhez képest idősebb korukban. Engem a presztízs nem érdekel, sőt a külseje sem annyira (bár nem gáz szerintem). a belseje meg abszolút elfogadható (nekem ez fontosabb, mert az autó belsejében szoktam ülni). Félek, jelentősen felülárazzák a mostani SX4-hez képest. de ha nem, és erre is lesz 1 M Ft-os akció, akkor sanszos, hogy veszek egy 1.6 benzines GS-t CVt-vel a Swiftem helyett:-)

További 8 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Eláll a szavad ezektől a brutális átépítésektől

A tisztelet legnagyobb jele, ha merünk kreatív kézzel hozzányúlni egy nagyszerű műalkotáshoz. Nézd meg például ezeket a nagyszerűen ...

F1: Hamilton nem kért a macskajajból

Lewis Hamilton dinnyelével és pár korty konyakkal ünnepelt vasárnap éjszaka, hétfő délelőtt már sajtótájékoztatót tartott.

A Caddy lett az Év haszonjárműve

A Volkswagen idén is kiválóan szerepelt a Camion Truck&Bus által szervezett olvasói szavazáson, ahol két kategóriában is megkapta ...

Ezek az év legtisztább autói

Egy jelentős ökoautós weboldal megválasztotta az év legfontosabb zöld gépjárműveit. Majdnem minden kategóriában lehet tiszta ...

Lehetetlen tippelni Schumacher felépüléséről

Michael Schumacher menedzsere szerint továbbra is hosszú és nehéz út áll a Forma-1-es legenda előtt, a felépüléséről lehetetlen ...

F1: Hamiltonnak nem kell a bajnoki rajtszám

Lewis Hamilton 2015-ben nem szeretne a világbajnoknak járó 1-es rajtszámmal versenyezni, ragaszkodik a 44-eshez.


Lépcsős háttal is pofás a legkisebb Mazda

Thaiföldön mutatta be vadonatúj modelljét, és ott is kezdi meg annak forgalmazását a Mazda. Az esetleges európai import még kérdéses. ...


Mélyponton: a Ferrari a Caterham szintjén

Az Abu-Dzabi Nagydíjon a Ferrari siralmas idényét kínos lassúsággal koronázta meg, a Caterham tempóját hozta a vörös autó.


3
120 óra közösségi munka három ember haláláért?!

120 óra közösségi munka három ember haláláért?!

Egy lengyel autós halálra gázolt egy kétéves kislányt és nagyszüleit Hollandiában. A bíróság gyakorlatilag elengedte egy ejnye-bejnyével. ...


F1: Majdnem csodát tett a Force India

A Force India szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon a nagyokkal küzdött, nem sokon múlott, hogy a McLarent megverve a konstruktőri ...


F1: Button mentette meg a McLarent

Jenson Button elégedetten nyilatkozott idei utolsó versenye után, amely egyben pályafutása utolsó F1-es futama is lehetett.


F1: Alonso kimondta, hogy a McLarenhez megy

Fernando Alonso és a Ferrari számára a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj is kész szenvedés volt, a spanyol Kimi Räikkönennel együtt ...


F1: Vettelt felemésztette az idei szezon

113 verseny után véget ért egy korszak Sebastian Vettel életében, a négyszeres bajnok búcsúzik a Red Bulltól.


Belét húzta, de szikrázva haladt a roncsautó

Nem csodálkozunk, az autót vezető hölgy beállít egy szervizbe, és az autó megváltozott viselkedésére panaszkodik majd.


F1: A Mercedes szerint a legjobb nyert

A Mercedest érzékenyen érintette, hogy az abu-dzabi szezonzárón műszaki hiba miatt esélye sem volt Nico Rosbergnek a vb-címre, ...


Rosberg: Hamilton megérdemelte a bajnokságot

Nico Rosbergnek nem sikerült a csoda, nemcsak a világbajnoki címet nem nyerte meg, egy műszaki hiba miatt körhátránnyal ért célba ...


F1: Hamilton útja a bajnoki címig

Az Abu-Dzabi Nagydíj megnyerésével Lewis Hamilton 2008 után másodszorra is a Forma-1 világbajnoka lett. Rövid pályakép.