Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:410.0 Ft
Dízel:420.0 Ft

Világújdonság: az új magyar Suzuki

Tágasabb, modernebb, tisztább üzemű a vadonatúj SX4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:05
Az új Suzuki SX4 teljes hossza tizennyolc, a tengelytávja tíz centivel hosszabb a korábbi modellnél. Ezzel vadonatúj kategóriában: a városi crossoverek helyett a kompakt szabadidőjárművek között versenyez tovább az új Suzuki. Az autó szélesebb is egy teljes centiméterrel, magassága kerékmérettől függően fél-egy centivel nőtt - magyarul nagyságrendileg azonos maradt.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

A formavilágot alapvetően a tavaly ősszel bemutatott S-Cross tanulmány határozta meg, ugyanakkor bizonyos stíluselemek, mint a prominens hűtőmaszk vagy a nagyméretű, oldalfalra felkúszó fényszórók az SX4 örökségét sem tagadják meg. Különösen a far kialakítása változott jelentősen, a legömbölyített forma összetett, szögletesebb idomoknak adta át a helyét. A meredek far mögött több mint másfélszeresére bővült (270 helyett 430 literes) üreg várja a csomagokat.

Az utasokat szintén tágasabb és főleg igényesebben kialakított környezet veszi körül. Puha anyagok, osztott középkonzol, selyemfényű fémhatású szegélyekkel határolt funkcióterületek, aszimmetrikus, ívelt műszerfal váltja az előd függőleges tájolású, kisautós kezelőfelületeit. A felszereltség is szakít a korábbi, lényegre szorítkozó lehetőségekkel.

Az aktív biztonsági tételek ESP-től az abroncsnyomás-felügyeletig terjednek, a kényelmi opciók listáján többek között egy világújdonság: a dupla csúszó üvegpanelből álló panorámatető is szerepel; az egyméteres üvegfelület több mint fele kinyitható, így nem csak a fény, de a friss levegő is átjárhatja a belteret.


Az újonc két 1,6 literes motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást.

Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

Automata gyanánt fokozatmentes CVT szerepel a palettán, amely hét - virtuális - fokozatban kézzel is kapcsolható a kormányról, segédáttételével pedig igen széles áttételi tartományokat képes lefedni, így városban és autópályán is otthonosan közlekedik.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető, a programválasztó tárcsa a kézifékkar mellett, a padlókonzolon található.

Az új generációs Suzuki SX4 elődjéhez hasonlóan Esztergomban készül, piaci forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.


Rácz Tamás üléspróbát vesz az új SX4-ben



Kíváncsi a Genfi Autószalon több újdonságára pl. 900 millióba kerülő Lamborghini Venenóra? Kattintson ide a legfrissebb genfi hírekért!

Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

13 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment13 hozzászólás

fargo - 2013.03.08   07:26

Ühümm. Meg az Airbus A380 is nagyobb, meg az ámbrás cet is. Idióta...

L.Rómeó - 2013.03.07   21:27

szar szuzuki!
a mecanika nem olyanjó ám már!
vw tuareg nagyobb nemkéne szar japán!

mtbe - 2013.03.06   19:38

a formája nem rossz, talán nem ez a legjobb szín rá

mtbe - 2013.03.06   19:32

az h kinek mi elvár6ó extra, szubjektív
nekem pölö dupla digit klíma meg naptető biztos nem kéne

fargo - 2013.03.06   13:11

Jó ez, mint a Kaskaj. Végre az elvárható kényelmi extrák benne vannak (könyöklők, dupla digit klíma, tempomat, lehet bőrözni, naptetőzni) legalább is a csúcsváltozatban. Az új szívó benzines Suzuki motorok kifejezetten takarékosak, és a fenntartásuk relatíve filléres a turbós, főleg dízelekhez képest idősebb korukban. Engem a presztízs nem érdekel, sőt a külseje sem annyira (bár nem gáz szerintem). a belseje meg abszolút elfogadható (nekem ez fontosabb, mert az autó belsejében szoktam ülni). Félek, jelentősen felülárazzák a mostani SX4-hez képest. de ha nem, és erre is lesz 1 M Ft-os akció, akkor sanszos, hogy veszek egy 1.6 benzines GS-t CVt-vel a Swiftem helyett:-)

További 8 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Csúnyán odacsapja a BMW-t

Ne menj versenypályára driftelni, ha nem vagy biztos magadban, pláne ne üljetek négyen az autóban.

A Mercedes is terepkupét épít

A BMW X6 ellenfelének szánja új tanulmányautóját a Mercedes. Az M-osztály méreteit a GLA stíluselemeivel elegyíti a koncepció.

Terepkupé az Audi TT nyomán

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással ...

3
Végre: rezsicsökkentés autósoknak is

Végre: rezsicsökkentés autósoknak is

Érdekes kezdeményezésre bukkantunk Budapesten. Egy diszkont benzinkút rezsicsökkentési akciót hirdetett.

Ezt a videót a haveroknak is látni kell!

Új sportág született, az autós kosárlabdázás. Ezt csinálja valaki a srác után!


Citroën C-Elysée a túraautó világbajnokságon!

A raliban eltöltött tíz páratlanul sikeres év után a Citroën 2014-től a túraautó-világbajnokságban is kipróbálja erejét.


F1: Megint villantott az újonc

A Toro Rosso orosz tinije négy futamon belül harmadszor szerzett pontot, a csapattárs nem érti, ő miért kezdett rosszul.


F1: Ütközések és gumiblama a Williamsnél

Csak egyik autójával szerzett pontot a Williams a Kínai Nagydíjon, a csapatnak nehéz versenye volt.


F1: Hová tűnt a McLaren?

A kiváló idénykezdés ellenére a Kínai Nagydíjon a McLaren már csak a futottak még kategóriában szerepelt. Jenson Button nem érti, ...


F1: Hülkenberg lopakodva lett hatodik

Nico Hülkenberg nem sok vizet zavart a Kínai Nagydíjon, de a német így is hatodik lett. Sergio Perez nagyot mentett.


F1: Miért állították félre Vettelt?

Sebastian Vettel újabb gyenge futamon van túl, a harmadik rajthelyét ötödik pozícióra cserélte a német. Érik a balhé csapaton ...


Óriási baki: idő előtt intették le a Kínai Nagydíjat!

A zászlófelelős hibája miatt a Kínai Nagydíj hivatalosan rövidebb lett az előre kiírtnál, a végeredmény is változott.


Indul a csúcskategóriás Setra gyártása

Megkezdődött a Setra lélegzetelállítóan gyönyörű turistabuszainak felső-kategóriás változatainak gyártása.


F1: Alonsót is meglepte a dobogó

Nico Rosberg láthatóan csalódott volt a második hely miatt a Kínai Nagydíj után, de Fernando Alonso sem volt szószátyár. A dobogósok ...


6
Brutális Golf 400 lóerővel

Brutális Golf 400 lóerővel

Egyelőre csak tanulmányként lépett színre a versenysport-tapasztalatok alapján kifejlesztett Golf R 400. Megjelenését részben ...


Így kényeztet a jövőben a BMW

Hol máshol, mint Kínában mutatta be legújabb űberluxus-tanulmányát a BMW. Újszerű anyaghasználat, merész formák, előremutató ...