Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Világújdonság: az új magyar Suzuki

Tágasabb, modernebb, tisztább üzemű a vadonatúj SX4

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:05
Az új Suzuki SX4 teljes hossza tizennyolc, a tengelytávja tíz centivel hosszabb a korábbi modellnél. Ezzel vadonatúj kategóriában: a városi crossoverek helyett a kompakt szabadidőjárművek között versenyez tovább az új Suzuki. Az autó szélesebb is egy teljes centiméterrel, magassága kerékmérettől függően fél-egy centivel nőtt - magyarul nagyságrendileg azonos maradt.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

A formavilágot alapvetően a tavaly ősszel bemutatott S-Cross tanulmány határozta meg, ugyanakkor bizonyos stíluselemek, mint a prominens hűtőmaszk vagy a nagyméretű, oldalfalra felkúszó fényszórók az SX4 örökségét sem tagadják meg. Különösen a far kialakítása változott jelentősen, a legömbölyített forma összetett, szögletesebb idomoknak adta át a helyét. A meredek far mögött több mint másfélszeresére bővült (270 helyett 430 literes) üreg várja a csomagokat.

Az utasokat szintén tágasabb és főleg igényesebben kialakított környezet veszi körül. Puha anyagok, osztott középkonzol, selyemfényű fémhatású szegélyekkel határolt funkcióterületek, aszimmetrikus, ívelt műszerfal váltja az előd függőleges tájolású, kisautós kezelőfelületeit. A felszereltség is szakít a korábbi, lényegre szorítkozó lehetőségekkel.

Az aktív biztonsági tételek ESP-től az abroncsnyomás-felügyeletig terjednek, a kényelmi opciók listáján többek között egy világújdonság: a dupla csúszó üvegpanelből álló panorámatető is szerepel; az egyméteres üvegfelület több mint fele kinyitható, így nem csak a fény, de a friss levegő is átjárhatja a belteret.


Az újonc két 1,6 literes motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást.

Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

Suzuki SX4 Világújdonság: az új magyar Suzuki

Automata gyanánt fokozatmentes CVT szerepel a palettán, amely hét - virtuális - fokozatban kézzel is kapcsolható a kormányról, segédáttételével pedig igen széles áttételi tartományokat képes lefedni, így városban és autópályán is otthonosan közlekedik.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető, a programválasztó tárcsa a kézifékkar mellett, a padlókonzolon található.

Az új generációs Suzuki SX4 elődjéhez hasonlóan Esztergomban készül, piaci forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.


Rácz Tamás üléspróbát vesz az új SX4-ben



Kíváncsi a Genfi Autószalon több újdonságára pl. 900 millióba kerülő Lamborghini Venenóra? Kattintson ide a legfrissebb genfi hírekért!

Cikk nyomtatása

14 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment13 hozzászólás

fargo - 2013.03.08   07:26

Ühümm. Meg az Airbus A380 is nagyobb, meg az ámbrás cet is. Idióta...

L.Rómeó - 2013.03.07   21:27

szar szuzuki!
a mecanika nem olyanjó ám már!
vw tuareg nagyobb nemkéne szar japán!

mtbe - 2013.03.06   19:38

a formája nem rossz, talán nem ez a legjobb szín rá

mtbe - 2013.03.06   19:32

az h kinek mi elvár6ó extra, szubjektív
nekem pölö dupla digit klíma meg naptető biztos nem kéne

fargo - 2013.03.06   13:11

Jó ez, mint a Kaskaj. Végre az elvárható kényelmi extrák benne vannak (könyöklők, dupla digit klíma, tempomat, lehet bőrözni, naptetőzni) legalább is a csúcsváltozatban. Az új szívó benzines Suzuki motorok kifejezetten takarékosak, és a fenntartásuk relatíve filléres a turbós, főleg dízelekhez képest idősebb korukban. Engem a presztízs nem érdekel, sőt a külseje sem annyira (bár nem gáz szerintem). a belseje meg abszolút elfogadható (nekem ez fontosabb, mert az autó belsejében szoktam ülni). Félek, jelentősen felülárazzák a mostani SX4-hez képest. de ha nem, és erre is lesz 1 M Ft-os akció, akkor sanszos, hogy veszek egy 1.6 benzines GS-t CVt-vel a Swiftem helyett:-)

További 8 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Kővel dobálta a BMW-t, csúnyán elverték

Hatalmast verést kapott a dobálózó férfi, tuti soha többet nem vesz követ a kezébe.

F1: Nagyágyúkkal vizsgálják Bianchi balesetét

Az FIA nyilvánosságra hozta a Jules Bianchi szuzukai balesetét vizsgáló bizottság összetételét. Brawn, Domenicali, Fittipaldi ...

A nap képe - Életveszélyben a közönség

A lelátók nem véletlenül kerültek mára messze a pályától. Ez a kép jól bizonyítja az okokat.

F1: Lewis Hamilton párnát tett horkoló kedvencére

Hamilton és kutyája, Roscoe elválaszthatatlanok, még annak ellenére is, hogy a buldog hangosan horkol. De 2008 világbajnoka tudja ...

Partiállat lett az öreg Ikarusból

Eljött az idő a nyugdíjba vonulásra az Ikarus számára, de a roncstelep helyett egész más sors jutott a magyar busznak.

4
Többéves rekordra csökken az üzemanyagár

Többéves rekordra csökken az üzemanyagár

Tovább csökken, és a legújabb változtatással többéves mélypontra esik az üzemanyagok ára szerdán.


F1: Hamilton nem ígéri, hogy marad a Mercedesnél

Fernando Alonso nagyot húz vagy nagyot bukik - vajon lesz-e helye a Mercedesnél? Lewis Hamilton még nem ígéri, hogy 2015-ben ...


F1: Vettel a vereségben is úriember maradt

Daniel Ricciardo azt mondja, hogy a Red Bulltól csúnya veréssel távozó csapattársa, Sebastian Vettel egész évben kifogástalanul ...


Sofőr nélkül száguldott a versenypályán az Audi

Itt tart ma az autonóm közlekedés: az Audi vezető nélküli autója önállóan körbement a Hockenheimringen, nem lépéstempóban.


F1: Miért nem választhatnak gumikat a csapatok?

A Force India szerint meg kellene adni a lehetőséget a csapatoknak, hogy maguk döntsék el, melyik két keveréket akarják használni ...


Új pótkocsi-abroncs a Fuldától

A Fulda új pótkocsi-abroncsa nagyobb futásteljesítményt és kisebb üzemanyag-fogyasztást tesz lehetővé.


Jön a világ legerősebb utcai motorja

Novemberben mutatja be újdonságát, a kompresszoros blokkal szerelt H2-t a Kawasaki. Technológiája a félelmetes H2R-ből ered.


F1: Eldőlt egy újabb dominó

A Force India hétfőn délelőtt bejelentette, hogy Nico Hülkenberg 2015-ben is a csapattal marad - ez azt jelenti, hogy a Ferrari ...


Ilyen gonosz versenyautót még nem láttál...

A világ legnagyobb tuningkiállítására készülve a Ford rettenetes versenyautót készül építeni közönségkedvenc modelljéből - és ...


3
Vonattal ütközött egy autóbusz Tatabányán

Vonattal ütközött egy autóbusz Tatabányán

Egy menetrend szerinti csuklós busz egy vonattal ütközött össze hétfőn tíz órakor Tatabányán, az Erőmű lakótelepi átjáróban.


Forma-1-es tesztet kap a DTM-bajnok

A Német Túraautó-bajnokság új győztese, Marco Wittmann Toro Rossó-s tesztet kap ajándékba. A kis Red Bull-csapat leendő versenyzője ...


Hat ajtó, hat méter

A Mercedesekre szakosodott Binz műhely bemutatta a ráncfelvarrott E-osztályra épülő gigalimuzinját. Szép nagy.