Történetünk főszereplője egy Dallasban élő férfi, aki autókkal kereskedik és rajong is értük. 2022-es Kia K5-ösén kigyulladt az összkerékhajtás hibajelző lámpája, úgy gondolta, egy rutin visszahívási szervizlátogatás során megnézeti a márkakereskedésben. Ezt követően viszont érdekes fordulatot vett a történet, ami egy vaskos szervizszámlán át saját, otthoni megoldáshoz vezetett.
Miután bevitte az autót egy visszahívási javításra, megkérte a márkakereskedést, hogy diagnosztizálják a hibajelet, hátha a garancia fedezi a problémát. Elmondása szerint a kapott javítási ajánlat azonban nem nyerte el a tetszését.

„673 dollár, azaz körülbelül 246 000 forint a hátsó differenciálmű kábelkötegének javításáért” – mondja a frusztrált tulajdonos a videóban, miközben egy képernyőképet mutat a szervizbecslésről.
Így inkább maga fogott neki a javításnak, és kiderítette, hogy a probléma mindössze egy elszakadt vezeték volt a kábelkötegben – valószínűleg útról felverődő törmelék vagy normál elhasználódás miatt.
Amikor maga nézett utána az alkatrésznek, meglepő árat talált. „Az eredeti, gyári Kia alkatrész három csatlakozóval együtt 33 dollárba (kb. 12 000 forintba) kerül. Ennyi az egész. Ezt a saját kocsibeállódon is megcsinálhatod” – mondja.
A javítás elég egyszerű volt ahhoz, hogy egy kocsibeállón elvégezze: mindössze három csatlakozót kellett széthúzni és beszerelni az új kábelköteget.
A videó sokaknál betalált, vegyes reakciókat váltva ki a hozzászólásokban.
A Rocketride nevű felhasználó a tulajdonos pártját fogta: „Az alkatrész csak 30 dollár (kb. 11 000 forint) volt… szó szerint csak be kell dugni. Nincs szükség szerszámokra. Az egyórás minimum diagnosztikai díjba beleférhetett volna az új kábelköteg csatlakoztatása. Ennek nem lett volna szabad többe kerülnie 200 dollárnál (kb. 73 000 forintnál).”
Egy másik hozzászóló, TheeUsedCarGuy azonban megvédte a márkakereskedés árazását: „Idő és munkadíj, barátom. Mindenkinek meg kell élnie valamiből, biztos vagyok benne, hogy a te munkahelyed is pénzből él.”
