A Jaguar tavaly novemberben jelentett be teljes irány- és arculatváltást: teljes elektromos átállás mellé és radikális dizájnnyelv-változást párosítottak.

Mindezt egy nagyon modern, nagyon 2020-as évekbeli, „progresszív” és a sokszínűséget hangsúlyozó kampánnyal mutatták be, amely gyökeresen szakított a patinás brit hagyományokkal és az addigi vásárlóközönség értékeivel és ízlésével, ezért a méltatások mellett komoly kritikákat is kapott.

Nem a kampánynak, de az átállásnak köszönhető, hogy a Jaguar eladásai tavaly áprilishoz viszonyítva 97,5%-kal zuhantak 2025 áprilisában: a márka leállította a gyártást és így a kiszállításokat, hogy teljes mértékben az elektrifikációra és ez első új hullámos modell, a Type 00 gyártásának előkészítésére koncentráljanak.

A sokat kritizált reklám

A belső viszonyokról nem tudni biztosan, az viszont tény, hogy a Jaguart 35 éve, a teljes Jaguar Land Rover-csoportot (JLR) 2023 óta vezető CEO, Adrian Mardell a hétvégén bejelentette visszavonulását. Helyére a JLR anyacégénél, az indiai TATA-nál eddig pénzügyi igazgatóként dolgozó PG Balaji került.

Néhány régebbi Jaguar és az új hullámos Type 00 – kattints a képre, galéria nyílik!

16 fotó

Az a jövő zenéje, hogy a Jaguar képes lesz-e megújulni, pénzügyi sikert elérni, vagy belebukik a radikális váltásba, az viszont biztos, hogy az ún. woke (eredetileg az amerikai feketék társadalmi-faji kérdések iránti érzékenysége, mára a valós vagy vélt társadalmi igazságtalanságok elleni küzdelem, aktivizmus, számos életszerűtlen, nevetséges vadhajtással) ellen kézzel-lábbal, minden eszközzel küzdő amerikai elnök, Donald Trump kárörvendően beszélt az eddigi cégvezér távozásáról:

„A Jaguar ostoba, súlyosan woke reklámmal állt elő, kész katasztrófa. A vezérigazgató szégyenében lemondott, a cég teljes káoszba süllyedt. Ki akarna Jaguart venni, miután látta azt a szégyenletes reklámot?” – írta saját közösségi platformján, a Truth Socialön Trump.