A Pagani lerántotta a leplet eddigi talán legvakmerőbb alkotásáról: a The Coyote névre keresztelt Utopia modellről, amely nem csupán megjelenésében, de filozófiájában is szembemegy a hipersportautók íratlan szabályaival.
Makulátlan fényezés helyett kamu sérülések tarkítják a karosszériát, olyanok, amit egy 24 órás futamon szenvednek el a versenygépek.
Az autó alapját Bianco Benny fehér fényezés adja, amelyet a legendás Martini Racing dizájnjára emlékeztető piros (Rosso Monza), kék és türkiz grafikai elemek tesznek dinamikussá.




Az igazi különlegességet azonban a szándékosan elhelyezett karcok, kopások jelentik, amelyek azt a benyomást keltik, mintha a jármű végigzúzott volna egy 24 órás futamot. Ezek a látványos részletek a kerékjárati íveken, a légterelőkön, a küszöbökön és a hátsó lökhárítón is megtalálhatók, felfedve a fényezés alatti szénszálas karosszériát. Az összképet fekete könnyűfém felnik, sötétebb kipufogóvégek, valamint eltérő színű – elöl piros, hátul kék – féknyergek teszik teljessé.
A The Coyote a motorháztető alatt az ismert technikát rejti. Hajtásáról ugyanaz az AMG által fejlesztett, 6,0 literes, biturbó V12-es motor gondoskodik, amely 864 lóerős teljesítményt ad le. Az erőátvitelt egy hétfokozatú, manuális sebességváltó biztosítja, ami különösen vonzóvá teszi a gyűjtők szemében, mivel a legtöbb modern Pagani már automatizált rendszerrel készül.
A gyártó szerint a tulajdonos már a harmadik autóját rendelte a márkától, és a tervezés során minden egyes részletbe személyes történetet szőtt bele. „Ő nem csupán autót konfigurál, minden vonalba és öltésbe egy darabot tesz saját magából” – fogalmazott a cég.
Az egyedi átalakítás árát diszkréció övezi, de annyi ismert, hogy az Utopia alapmodell 2,19 millió dolláros (körülbelül 800 millió forintos) árat képvisel, és mind a 99 példány már a hivatalos bemutató előtt gazdára talált. A nyitott tetős Utopia Roadster változatra 3,4 millió dolláros indulóáron még lehet esélyük a leggyorsabb és legkiváltságosabb vásárlóknak.
