A Lexus 1989-ben mutatkozott be az észak-amerikai piacon, és két évvel később már a legkelendőbb importmárka volt a prémiumautók között. Az átütő siker oka nem a formaterv volt, sokkal inkább a megbízhatóság, illetve finom és kényelmes működés.
Amikor legördült a gyártósorról, még senki nem gondolta, hogy a fotókon látható fehér Lexus LS400 később eléri a hihetetlennek tűnő, egymillió mérföldes (1.610.000 km) futásteljesítményt. Meghálálta a törődést, és élete utolsó szakaszát lehet, hogy a Lexus múzeumában tölti majd.
Galéria




Hősünk szorgosan gyűjtögette a mérföldeket, hiszen a kötelező karbantartásoktól eltekintve soha nem állt szervizben, nem kellett javítani. Összesen öt tulajdonosa volt. Már 897 ezer mérföld (1,44 millió km) volt az órájában, amikor Matt Farah híres amerikai autós újságíró e-mailt kapott egy barátjától. Ebben hívták fel a figyelmét a Lexusra, és csak azt kérdezték Matt-től:
„Elviszed egymillióig?”
Farah imádja az autókat, azonnal érezte, hogy ennek a sokat látott Lexusnak jár még egy lehetőség: 1200 dollárért (mai árfolyamon 400 ezer forint) megvette a kocsit.
A mérföldgyűjtés igazi közösségi projektté alakult, Farah sok kollégája besegített, így a következő években legalább százan vezették a veterán Lexust. Beszámolóik alapján az LS400-nak a 130 és 160 km/óra közötti tempó feküdt a legjobban, és senki nem számolt be lötyögésről, kopogásról vagy nyikorgásról.
Az autó soha senkit nem hagyott cserben, egyszer volt csak gond, de akkor is az akku adta meg magát.
Kalandja azért akadt: 999.780 mérföldnél lemeszelte egy rendőr. A kocsi Matt-tel a volánja mögött 65-ös szakaszon 90-nel suhant, ám a járőr is átérezte a közelgő mérföldkő jelentőségét és figyelmeztetéssel továbbengedte a Lexust és gazdáját. A legendás LS400 nem sokkal később, 2019 februárjában érte el az egymilliomodik mérföldet – ráadásul tette ezt úgy, hogy minden fődarabja eredeti volt, a motort és a négyfokozatú váltót soha nem kellett megbontani.
Miután az autó átszakította a jelképes célszalagot, ismét új gazdára lelt, aki először turbót akart rakni a motorra, hogy lássa, mennyit bír még a V8-as. Terve heves tiltakozást váltott ki és levonta a helyes következtetést: az egymillió mérföldes Lexust nem túlhajszolni, hanem megmenteni kell.
A kivételes futásteljesítmény egy tervezési hibát azért felfedett a Lexus részéről. A mérföldszámláló a műszerfal alján csupán hatjegyű, így a mérés megállt 999.999 mérföldnél…
Olvasnál még a modellről? Titokzatos arab sejk európai utazásaihoz készült ez a hosszított tengelytávú Lexus LS400-as, amiben arcon csap a 90-es évek luxusa:


