A Lada kevés újítást tudott felmutatni a közelmúltban, leginkább a matuzsálemnek számító Niva életben tartásával kerültek a nemzetközi hírekbe, most azonban úgy tűnik, tényleg van egy nagy dobásuk. A Lada Azimut több mint ígéret, elvileg jövőre gyártásba fog kerülni a Vesta padlólemezét használva, akár 150 lóerős turbós motorral. 

Alapjait a 2014-ben debütált Lada Vesta adja, ennek a megerősített platformját kapja meg, és a prototípus úgy tűnik, halad a korral, az agresszív, szögletes forma teljesen megfelel 2025 jelenlegi trendjeinek. Hasmagassága 208 milliméter, kerekei 18 colosak, de az eddigi hírek szerint csak fronthajtással érhető el, így nem mondhatjuk a terepen kitűnő Niva utódjának. 

 Komoly meglepetés lehet az új Lada 1 

Mondhatni belpiacos modell lesz, a 10 colos infotainmentkijelzőn a Magyar Nemzet információi szerint egy teljesen új, itt debütáló Sber nevű szoftverplatform fog futni. Ennek lényege, hogy a jól ismert alkalmazások helyett Oroszországban fejlesztett programokat kínálnak az ügyfeleknek, akiknek így nem kell a szankciók miatti szolgáltatáskihagyástól tartaniuk. 

Extrák terén is hozza majd, amit manapság egy ilyen méretű szabadidő-autótól elvárunk: a 6 hangszórós hifi, a vezeték nélküli mobiltöltő, a 360 fokos kamerarendszer, a kétzónás klíma, valamint a panoráma üvegtető és az elektromos mozgatású csomagtérajtó is szerepel az extrák között. 

Motorházteteje alatt 120 lóerős 1,6 literes, illetve 132 lovas 1,8 literes benzinmotor bújhat meg, váltóból hatfokozatú kézi, illetve a kínai WLY-tól származó, fokozatmentes automata kerülhet a hajtásláncba. A későbbi tervek között szerepel a motorpaletta bővítése, úgy tudni, 150 lóerős, 1,5 literes turbómotor érkezhet, melyet hagyományos hatfokozatú, automata váltóval terveznek társítani.

Komoly meglepetés lehet az új Lada 2

A jelenlegi tervek szerint 2026-ban indul az Azimut sorozatgyártása, de a szankciók és a szigorú európai szabályok miatt nem valószínű, hogy az oroszon kívül más piacon is kapható lenne a legújabb Lada.