A Mazda MX‑5 Miata az „átlagember” sportautója: megbízható, praktikus, és úgy tervezték, hogy a mindennapokban is gond nélkül használható legyen. Az iSeeCars.com legfrissebb kutatása szerint a tulajdonosok ennek ellenére alig vezetik az Egyesült Államokban.
A vizsgálat több mint egymillió, hároméves használt autó kilométeróra‑állását elemezte, amelyeket 2024 novembere és 2025 áprilisa között adtak el. Az átlagos éves futásteljesítmény 12 307 mérföld (19 808 km) volt. A legkevesebbet futott modell az MX‑5 Miata lett évi mindössze 5073 mérfölddel (8164 km) – kevesebb mint fele az átlagnak.
A második helyen a Hummer EV, a harmadikon pedig a Mazda kemény tetős verziója, a MX‑5 RF végzett. Íme az iSeeCars.com szerint a 10 legkevesebbet futott autó listája:
| Modell | Átlagos éves futásteljesítmény (mérföld) | Az átlaghoz képest |
|---|---|---|
| Mazda MX‑5 Miata | 5073 | 0,41× |
| GMC Hummer EV | 5205 | 0,42× |
| Mazda MX‑5 Miata RF | 5375 | 0,44× |
| Mini Hardtop (kétajtós EV) | 6726 | 0,55× |
| Mazda MX‑30 EV | 6755 | 0,55× |
| Mini Convertible | 6929 | 0,56× |
| Jeep Grand Cherokee (PHEV) | 7039 | 0,57× |
| Ford Mustang | 7142 | 0,58× |
| Mini Hardtop (kétajtós) | 7781 | 0,63× |
| Ford F‑150 Lightning | 7877 | 0,64× |
Bár a Miata remek hétköznapi autó lehet, nem meglepő az első helye: a legtöbben második‑harmadik járműként tartják, és csak a napsütéses hétvégi csapatásokra veszik elő. A hideg, esős hónapokban így jóval kevesebb időt tölt a forgalomban. Ha az iSeeCars ritka vagy egzotikus modelleket is bevont volna, a listát valószínűleg Ferrarik, Lamborghinik és Koenigseggek uralnák.
Feltűnően sok elektromos autó került a legkevesebbet futók közé, amit a korlátozott hatótávval magyaráz az iSeeCars.
„Beszédes, hogy a GMC Hummer EV, a Mazda MX‑30 EV, a Ford F‑150 Lightning és a Volkswagen ID.4 is itt szerepel” – mondja Karl Brauer, az iSeeCars vezető elemzője. „Ezek mind praktikus, sokoldalú modellek, ám elektromos hajtásláncuk láthatóan visszafogja éves futásteljesítményüket.”
A legtöbbet futó amerikai autók listáján épp a papírforma szerint a munkára használt modellek szerepelnek, amelyeket rakomány szállítására terveztek.
Bár zömük furgon vagy SUV, a Chevy Malibu és a Mustang kabrió kiugró futásteljesítményét a kiterjedt bérflottás (különösen kölcsönzős) felhasználás magyarázza. „Ezek a szedánok jelentős arányban kerülnek a kölcsönzői flottákba, ami felfelé húzza az éves kilométerszámokat” – teszi hozzá Brauer.

