A Mazda MX‑5 Miata az „átlagember” sportautója: megbízható, praktikus, és úgy tervezték, hogy a mindennapokban is gond nélkül használható legyen. Az iSeeCars.com legfrissebb kutatása szerint a tulajdonosok ennek ellenére alig vezetik az Egyesült Államokban.

A vizsgálat több mint egymillió, hároméves használt autó kilométeróra‑állását elemezte, amelyeket 2024 novembere és 2025 áprilisa között adtak el. Az átlagos éves futásteljesítmény 12 307 mérföld (19 808 km) volt. A legkevesebbet futott modell az MX‑5 Miata lett évi mindössze 5073 mérfölddel (8164 km) – kevesebb mint fele az átlagnak.

A második helyen a Hummer EV, a harmadikon pedig a Mazda kemény tetős verziója, a MX‑5 RF végzett. Íme az iSeeCars.com szerint a 10 legkevesebbet futott autó listája:

Modell Átlagos éves futásteljesítmény (mérföld) Az átlaghoz képest
Mazda MX‑5 Miata 5073 0,41×
GMC Hummer EV 5205 0,42×
Mazda MX‑5 Miata RF 5375 0,44×
Mini Hardtop (kétajtós EV) 6726 0,55×
Mazda MX‑30 EV 6755 0,55×
Mini Convertible 6929 0,56×
Jeep Grand Cherokee (PHEV) 7039 0,57×
Ford Mustang 7142 0,58×
Mini Hardtop (kétajtós) 7781 0,63×
Ford F‑150 Lightning 7877 0,64×

Bár a Miata remek hétköznapi autó lehet, nem meglepő az első helye: a legtöbben második‑harmadik járműként tartják, és csak a napsütéses hétvégi csapatásokra veszik elő. A hideg, esős hónapokban így jóval kevesebb időt tölt a forgalomban. Ha az iSeeCars ritka vagy egzotikus modelleket is bevont volna, a listát valószínűleg Ferrarik, Lamborghinik és Koenigseggek uralnák.

Feltűnően sok elektromos autó került a legkevesebbet futók közé, amit a korlátozott hatótávval magyaráz az iSeeCars.

„Beszédes, hogy a GMC Hummer EV, a Mazda MX‑30 EV, a Ford F‑150 Lightning és a Volkswagen ID.4 is itt szerepel” – mondja Karl Brauer, az iSeeCars vezető elemzője. „Ezek mind praktikus, sokoldalú modellek, ám elektromos hajtásláncuk láthatóan visszafogja éves futásteljesítményüket.”

A legtöbbet futó amerikai autók listáján épp a papírforma szerint a munkára használt modellek szerepelnek, amelyeket rakomány szállítására terveztek.

Bár zömük furgon vagy SUV, a Chevy Malibu és a Mustang kabrió kiugró futásteljesítményét a kiterjedt bérflottás (különösen kölcsönzős) felhasználás magyarázza. „Ezek a szedánok jelentős arányban kerülnek a kölcsönzői flottákba, ami felfelé húzza az éves kilométerszámokat” – teszi hozzá Brauer.