Beperelte a Waymo robottaxi-szolgáltatót egy kaliforniai teniszedző, miután a flotta egyik autója meghibásodott, és elhajtott a férfi nagy értékű sportfelszerelésével – írta meg a New York Post.

Még február elején történt a kellemetlen eset, melynek elszenvedő alanya, Daniel Linley arról számolt be, hogy amikor kiszállt az autóból, nem tudta kinyitni a csomagtartót, ugyanis az applikációban nem jelent meg az erre szolgáló gomb. Azonnal hívta az ügyfélszolgálatot, azonban amíg vonalban volt, az autó fogta magát, és faképnél hagyta az edzőt.

Egy nagy sporttáskányi teniszlabdát, egy hordozható oktatókocsit, néhány labdaadogatót, valamint más felszerelések mellett a saját teniszütőjét is lenyúlta a robottaxi. Linley annak ellenére nem kapta vissza a csomagtartóban maradt holmiját, hogy többször is panaszt tett a Waymo ügyfélszolgálatán, majd két hónap elteltével elfogyott a türelme, így a rendőrséghez fordult.

A rendőrségi feljelentés óta jogi útra terelte az ügyet: 12 500 dollárra, átszámítva több mint 4,5 millió forintra perelte be a Waymót. A férfi azt állítja, valójában ennél is nagyobb kár érte őt, mivel felszerelés hiányában az óráit sem tudja megtartani, ami óránként 100 dolláros, azaz több tízezer forintos bevételkiesést jelent.

Linley „elfogadhatatlannak” tartja a kialakult helyzetet, és egyáltalán nem érti, hogyan nem találják a sportfelszerelését. A helyi orgánumok megkeresésére a Waymo azt közölte, hogy dolgoznak az ügyön, egyúttal a kár rendezésén is.

A többéves, egyébként zűrös tesztüzem után tavaly júniusban kezdte meg élesben a működését a Waymo. Az első – még csak nem is teljes – év azonban drága lesz a cégnek, önmagában azokból a bírságokból kiindulva, amiket egyetlen városban gyűjtött össze – további részletek a Vezess cikkében olvashatóak: