Futótűzként söpör végig a Facebook-oldalakon ez a házilag épített rámpa, ami rengeteg kérdést felvetett az internetezőkben. Az építés egész jól dokumentált, látható, hogy komoly tartóoszlopokat kapott a szerkezet, amelyeket be is betonozott az építő. Valószínűleg egy szűk, hegyi vidéken készült, ahol nem egyszerű teljes értékű parkolót kialakítani. 

A terület feltöltése, támfal építése biztos komoly költség lett volna, ezért emberünk egy olcsóbb megoldásra szavazott. A „szakadék” felé benyúló rámpát épített, amire épp rá lehet gurulni egy átlagos tengelytávú személyautóval.

Ez eddig oké, de azért felmerül pár kérdés. Például az, hogy a kiszállást-beszállást hogy oldja meg? Kimászik a csomagtartón? Minden alkalommal a fémrámpa peremén egyensúlyozva jut vissza a betonozott részre? Persze erre is van megoldás: tolatni kell, ami azért rizikósabbnak tűnik a túlfutást illetően, de így megoldott a kiszállás, ha pedig a szatyrok a csomagtartóban maradtak, nos, akkor lehet kezdeni újra az egészet. 

Sokak szerint az ütköző a végén sem életbiztosítás, ezen egy figyelmetlen gázadással simán át lehet lépni az autóval, és onnan már komolyabb feladvány visszakanalazni a kocsit. Egy hozzáértő kommentelő jól összefoglalta a helyzetet: „Egy kilépő podeszt elfért volna, két oldalkonzol és egy Nagev-rács. Magasabb túlfutásgátló is, ezen simán átdöccen. Esetleg a végére egy jelzőrúd, hogy meddig mehetsz. Szerkezetileg anyag van benne, de az alapozás csak két kis tömbalap, a rézsű felé ki tud csúszni, ha az elázik, vissza kellett volna kötni a támfalhoz. A felső támasz… ha monolit beton, akkor jó lehet, ha valami zsaluelem, akkor kevésbé.”

5 fotó