Februárban a saját háza elől lopták el egy brit férfi Hondáját. Miután nyugtázta, hogy valószínűleg többé nem látja viszont a szeretett Civic Type R-t, Ewan Valentine elhatározta, hogy vesz egy másikat. Története azonban váratlan fordulatot vett, ugyanis arra a legvadabb álmaiban sem gondolt, hogy alig három héttel később teljesen véletlenül a saját autóját fogja visszavásárolni.
Valentine a Road & Tracknek nyilatkozva elmondta, imádta az autóját, ami három évig az övé volt, ezért nagyon megörült neki, amikor egy közeli szervizben egy olyan példányra bukkant, ami kísértetiesen hasonlított arra, ami eltűnt a felhajtójáról. Habár a rendszáma, az alvázszáma és a futásteljesítménye eltért, a színe és az évjárata stimmelt, sőt, alatta ugyanaz a Remus kipufogórendszer volt.
További gyanús hasonlóságokat már csak azután vett észre a 2016-os évjáratú modellen, hogy hazavitte: amellett, hogy a csomagtartóban ugyanúgy volt egy sátorcövek és néhány tűlevél, még a kerékkulcs is egy megszólalásig ugyanolyan táskában volt, mint az előző autójában.
Mi fán terem a Type R?
A Hnoda 1997 óta tartja azon jó szokását, hogy a Civicből a sportos Type R-változatot is piacra dobja. Általánosságban véve a típus története jóval régebbre nyúlik vissza, ugyanis 1972 óta már a tizenegyedik generációját tapossa, ezzel szemben a Type R még „csak” a hatodiknál tart. Közülük a legújabbat, a tizenegyedik generációs Civicen alapuló FL5-öt 2022-ben mutatták be, ez esetben viszont egy korábbi, FK2-es példányról van szó, ami a kilencedik generációs modellen alapul.
Mindazonáltal ez volt az első Civic Type R, amibe gyári Honda-turbómotor került. A 2,0 literes, soros négyhengeres hajtáslánc 6500-as fordulaton 310 lóerős teljesítményre képes, a maximális, 400 Nm-es nyomatékát pedig 2500-4500 közötti fordulatszámon fejti ki. 0-ról 100-ra 5,7 másodperc alatt gyorsul, míg a 270 km/órás végsebessége a 2017-ben megjelent utódja, az FK8 mellé állítva sem hangzik rosszul
A képre kattintva galéria nyílik:




Az Instagram-oldalán közzétett bejegyzés szerint ezt követően kézzelfoghatóbb bizonyítékok után kezdett kutatni, így ellenőrizte a navigáció előzményeit. Megtalálta közöttük nemcsak a sajátja, de a szüleinek, illetve az élettársa szüleinek címét is – ekkor döbbent rá, hogy a telefon párosítás nélkül is csatlakozott az autó Bluetooth-rendszeréhez.
A felfedezése után egy helyi Honda-szervizbe hajtott a Civickel, ahol beigazolódott a gyanúja, ugyanis a számítógépes vizsgálat az alvázszám egyezőségére világított rá. Valentine úgy véli, nem az eladó volt a ludas, mi több, az autólopási ügyét egyelőre felfüggesztették a rendőrségen. Ugyanakkor elismerte, a tolvajok meggyőző munkát végeztek az autója klónozásakor.
Az egyetlen problémát már csak a biztosító jelenti, így több hétig is elhúzódhat az ügye. Amíg vissza nem kapja a régi-új autóját, a párja 2007-es Civic Type S-ével fog közlekedni, amiről azt mondta a férfi, hogy „sokkal kevésbé élvezetes vezetni”.
