A kamukipufogók korában igazi felüdülés egy ilyen válogatás, ami megmutatja, hogy nem véletlenül rajong annyi ember az autókért. Az ilyen apró részletek miatt lehet azt mondani egy verdára, hogy művészi. A mai BMW-k, Mercedesek vagy Volkswagenek például tuti nem kerülnek be ebbe a ligába.

Porsche 918 Spyder

A 918-as teljes gázon 887 lóerőt présel ki két villanymotorjából és V8-as szívómotorjából, a rendszernyomaték az aktuális sebességfokozattól függően 917-1280 Nm. A mindössze 1,17 méter magas sportkocsi 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, kétszázon 7,7 mp alatt van fenn, végsebessége 345 km/óra.

A kipufogók kivezetései pedig mondhatni a fejtámlák mögött kaptak helyet.

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 1

Lamborghini Sesto Elemento

A mindössze 999 kilós szupersportautóból 20 darab készült. Az olasz bika alapját egy, a Forma-1-ben szokásos karbon központi utascella adja, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készültek. Ugyanakkor a futómű fő részeit és a felniket is szénszálas műanyagból formázták.

A kipufogóvégek – amelyek a hátsó szárny alatt kaptak helyet – Pyrosicból készültek, amely egy speciális üveg-kerámia kompozit. Ez amellett, hogy igen könnyű, képes ellenállni nagyon magas hőmérsékletnek is, állítólag elviseli a 900 °C-t is. 

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 2

A Gallardóból ismerős, 5,2-es, V10-es motor teljesítménye 570 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. 2,5 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet.

Koenigsegg Regera

Sokan azt hiszik, hogy az a szép nagy ovális nyílás a diffúzorok között a kipufogó, de nem, és ha belenézünk, akkor látni, hogy két turbina kapott helyet benne, amely az elektromos hajtás egyes elemeit hűti.

Az igazi kipufogók a diffúzor lamelláiban kaptak helyet, amelyet a kép utáni videón remekül látni.

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 3

A titánrendszert egyébként az Akrapovič készíti.

 

A konnektorról is tölthető Koenigsegg Regera minden nyitható elemét motor mozgatja, ám ennek ellenére ezek a szerkezetek csupán 5 kilogrammot nyomnak. Nem mellesleg az autó nagyrészt karbonból készül. A hajtás fő eleme az 5 literes, dupla turbós V8-as, mely 1100 lóerővel és 1250 Nm nyomatékkal veszi ki a részét a szédületes tempóból. Mellé bedobtak a játékba három villanymotort, melyek együttesen 700 lóerőt és 900 Nm-t adnak a hajtáshoz. A rendszerteljesítmény 1500 lóerő és 2000 Nm. Végsebessége elektronikusan korlátozott 410 km/óránál.

Ferrari F40

Az olaszok ikonjából mindössze 1337 példány készült 1987-től 1996-ig. 2,9 literes, ikerturbós V8-as motorja 7000-es fordulaton több mint 470 lóerőt teljesít és 577 Nm nyomatéka van már 4000-től. A két ovális kipufogóvég közé illesztett kerek cső egészen egyedi megoldás, passzol a Ferrari F40 lapos formájához.

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 4

Honda Civic Type R

Az UFO Civic után érkező Type R modellek mind-mind úgy néznek ki, mintha egy manga képregényből keltek volna életre, igazi színfoltjai a közlekedésnek. Hatalmas, többszintes szárny, betonkemény futómű, robbanékony motor és három kipufogó.

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 5

Ford GT90

A Ford GT90 koncepció igazi erődemonstráció volt 1995-ben. Ez a modell határozta meg a Ford korabeli típusainak filozófiáját, a Ka, a Focus kialakításán visszaköszöntek a GT90 vonásai.

Az 1995-ös Detroiti Autószalonon bemutatott gépet egy 6,0 literes V12-es, négy turbótöltővel felszerelt középmotor röpítette 720 lóerővel. Megjelenése idején a GT90 a világ legerősebb autójának számított. Álló starttal 3,1 másodperc alatt katapultált 100 km/órás sebességre, és a 160 km/órás tempó eléréséhez is elég volt neki 6,2 másodperc. Az autó elméleti végsebessége 378 km/óra.

És az a háromszög alakú kipufogó? Nézd már!

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 6

Dodge Viper SRT

A legendás amerikai izomautó kipufogóvégeit a küszöb alatt, a hátsó kerekek előtt helyezték el, mindkét oldalon. A V10-es motor ezeken keresztül tolja a levegőbe a sok-sok káros anyagot, amelyet 607 ló kiprüszköl.

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 7

Mercedes-Benz 300 SLR

Itt sem hátul vezették ki az égés során keletkező gázokat, hanem a karosszéria közepén, alul. Érdekes megoldás, ez is egyedivé teszi a világ jelenleg legdrágább autóját, amelynek egyik példányáért néhány éve több mint 52 milliárd forintnak megfelelő összeget fizettek.

Ezektől lesz sokkal szebb a feneke 8

Melyik tetszik legjobban?
Porsche 918 Spyder
17% (50)
Lamborghini Sesto Elemento
8% (25)
Koenigsegg Regera
8% (25)
Ferrari F40
12% (34)
Honda Civic Type R
6% (18)
Ford GT90
19% (55)
Dodge Viper
13% (38)
Mercedes-Benz 300 SLR
17% (49)