A 2000-es években az európai nemzetközi autószalonokon, mint a Párizsi, Genfi, Frankfurti nemcsak az autógyártók igyekeztek lenyűgözni a nagyközönséget, de a kisebb tervezőstúdiók is. Köztük a svájci Rinspeed is, amely egy méretváltó autóval rukkolt elő.  A kor környezetbarát vonalához igazodva dízelmotorja részben földgázzal üzemel, de igazán nagy ötlete a karosszériája, ami 75 centivel megnyúlhat.

Különböző Mercedesek elemeiből épül fel az autó. Az első és a hátsó lámpa a C kupéról származik, az autó viszont az A-osztályra épül. Gombnyomásra három méteresről 375 centiméteresre nyújtható az autó. Két üléssel jól használható városi törpeautó a Presto, igény esetén viszont négyen is kényelmesen elférnek benne. A hátsó üléseket lehajtva pick-upként használható a kocsi. 

Ez a szinte varázslatos átalakulás egy központilag elhelyezett elektromos motor segítségével válik lehetővé, amely két mechanikus csavar-anya hajtómű segítségével pontosan 746 milliméterrel nyújtja meg a járművet, így annak teljes hossza eléri a 3,74 métert.

10 fotó

A hosszanti tartók alacsony súrlódású precíziós görgőkön futnak, és mint egy fiók, eltűnnek a padlólemez hátsó részében. Annak ellenére, hogy a Presto hossza változtatható, a mérnököknek sikerült a jármű padlólemezét olyan torziós merevséggel kialakítani, amely szükséges egy roadsterhez. Az abszolút üzembiztonság érdekében az átalakító mechanizmust önzáró biztonsági reteszekkel is ellátták. Persze azt sem szabad elfelejteni, hogy az oldalsó paneleket nem gyengítették ajtók.

A Remus által gyártott, oldalra vezetett kipufogócsövek nem csupán sportos dizájnelemek, hanem lehetővé tették a mérnökök számára, hogy elkerüljék a változtatható és bonyolult kipufogórendszert. Az átalakulás során a karosszéria elcsúszik az oldalsó kipufogók mellett anélkül, hogy akadályba ütközne.

Semmi se játszik úgy a térrel, mint ez a svájci csoda 6

A motor egyedülálló. A beszívott levegőhöz földgázt adnak, majd a földgáz-levegő keverék mellé fecskendezik be a gázolajat az égéstérbe. Az üzemanyagban 60 százalék a gázolaj aránya, 40 a földgáz és a levegő keverékéé. Gyújtógyertya nincs, ami miatt tisztán földgáz üzemben nem használható a motor.

Semmi se játszik úgy a térrel, mint ez a svájci csoda 7

A földgáz tiszta égést biztosít, a koromkibocsátás 40 százalékkal jobb az A 170 CDI széria dízelmotorjánál. Alacsonyabb a szén-dioxid-kibocsátás is 10 százalékkal. A motor környezetszennyezése így igen csekély, a menetteljesítmények viszont jók. A 120 lóerős kombinált dízel-földgáz üzemű autó 10,5 másodperc alatt gyorsul százra. A legnagyobb nyomaték 224 Nm, 1600-nál.