A fővárosban, a Váci úton vettek videóra egy rollerest, aki körülbelül 80 km/órás sebességgel vágtatott a mínusz 3 Celsius-fokos hidegben. A felvétel a Reddit hazai főhadiszállásán, az r/hungaryn bukkant fel, majd kelt önálló életre. A rolleres mindezt egy olyan szakaszon hozta össze, ahol 70 km/óra a megengedett sebesség. Persze a felvétel nem perdöntő, hiszen az autó kilométerórája mutathat bármilyen fals értéket, és nehéz megállapítani, hogy éppen gyorsít vagy lassít a másik közlekedőhöz képest.
Az biztos, hogy ekkora tempónál egy ilyen kis kerekű járművel, esetleg lefagyott úton közlekedni rizikós dolog, főleg bukósisak és védőfelszerelés nélkül.
-3 fokban, rollerrel a Váci úton 80 km/h
byu/HakiHun inhungary
Egy szeptemberi hír szerint az utóbbi évek tapasztalata az, hogy a balesetekben körülbelül harmadában, felében a gyalogosok, a kerékpárosok és újabban az elektromos rollerekkel közlekedők az érintettek. Utóbbiak között sok az olyan fiatal, akik nem rendelkeznek vezetői engedéllyel, így jellemzően nincsenek tisztában a KRESZ szabályaival sem. A legtöbb baleset Budapesten történt, az utóbbi időszakban ezek száma ötszöröse a Pest vármegyei eseteknek. A rolleresek több mint kétszer annyian voltak balesetek okozói, mint a károsultjai.
Az új KRESZ-ben már szerepet kapnak
A jelenleg ismert tervek szerint az új KRESZ-ben lesz „kis teljesítményű” és „nagy teljesítményű” motoros roller. (Kicsi: max. 25 km/h, max. 1000 W, max. 35 kg. Nagy: minden értéke nagyobb.) A gyenge, könnyű e-rollerek lényegében kerékpáros szabályozást kapnak, 12 éves alsó korhatárral, max. 25 km/h engedélyezett sebességgel, a kerékpárosokkal egyező térhasználati előírásokkal, a bringásokkal azonos védőfelszerelés, világítás használata mellett. Fontos kitétel, hogy ezek a rollerek főútvonalon csak akkor közlekedhetnek, ha azon van „kerékpáros létesítmény”.
A nagy teljesítményű e-rollerek kerékpár-segédmotorkerékpár hibrid szabályozást kapnak. Kell hozzájuk motoros bukósisak, 14 éves életkor, sőt: vezetői engedély is. Ezek a gépek lakott területen kerékpárúton, járdán, kerékpársávban NEM közlekedhetnek, engedélyezett legnagyobb sebességük 40 km/h. Az elektromos rollernek nem minősülő „egyéb eszközökkel” a gyalogosközlekedés szabályozása szerint, „alkalmazkodó sebességgel”, legalább kerékpáros védőfelszereléssel kell majd közlekedni, amikor (ha?) életbe lép majd az új KRESZ.