A szakemberek és az autógyártók is azt vallják, hogy 30 ezer futott kilométer a felső határ, amikor már mindenképp le kell cserélni az olajat, de a legoptimálisabb, ha ez 15-20 ezer kilométerenként megtörténik. Az alábbi fotókon látható BMW határozottan nem kapta meg ezt a törődést.

„A prémiumautóban nem kell olajat cserélni, mondta az E60 525i tulaja, majd elment százezret a MOL transit olajjal…” – írta a fotókhoz olvasónk, Andris.

100 ezer kilométer olajcsere nélkül egy BMW-vel: így néz ki a motor 1

Az autó tulajdonosa nem biztos, hogy tisztában volt azzal, hogy a motorolaj feladata a motor kenése (és kisebb részben hűtése). Ehhez lebegésben kell tartania a kenőanyagban lévő szennyeződéseket, amelyek kiszűrése az olajszűrő feladata. Ha elmarad, vagy sokkal későbbre csúszik az olajcsere, az olaj fokozatosan elveszíti viszkozitását (kenőképességét), ami fatális következményekkel járhat.

100 ezer kilométer olajcsere nélkül egy BMW-vel: így néz ki a motor 3

Nem csupán arról van szó, hogy a finomfuratok (pl. a vezérműtengely kis átmérőjű olajjáratai) eltömődnek. Hiába van a főtengelycsapágyaknak, hajtókarcsapágyaknak nagyobb olajfurata, itt az igénybevétel is sokkal nagyobb, mint a vezérműtengelyeké, tehát az időben le nem cserélt, gyenge viszkozitású motorolajtól várhatóan ezek az alkatrészek károsodnak legelőször.

Különösen figyelni kell az olaj minőségére és mennyiségére a turbós motoroknál, mert a kenési problémák gyorsan megölik a feltöltőt is, amelynek felújítása vagy cseréje 100-350 ezer forintos tétel.

100 ezer kilométer olajcsere nélkül egy BMW-vel: így néz ki a motor 4

Szóval ne légy hülye, 20 ezernél többet semmiképp nem menj egy olajjal, még akkor sem, ha a gyártó azt ígéri, az ő motorjaiban elég 30 ezrenként cserélni.