A Red Bull RB8 világbajnoki címet nyert, de azóta sokat változott a világ, és ma már egy V8-as motorral szerelt 700 kilogramm tömegű, 800 lóerő leadására képes versenyautó sem biztos befutó két közúton is használható villanymotoros kihívóval szemben. 

Az 1914 lóerős Rimac Nevera és a Goodwoodban rekordidőt futó McMurtry Spéirling játszva hagyja maga mögött a bő tízéves versenyautót. Ráadásul mindezt két teljesen eltérő megközelítéssel viszik véghez.

A Rimac Nevera egy bitang erős túrakupé, amiben két ember kényelmesen elfér, az utastér csendes, és minden kényelmi extrát tud, amire egy hosszú út során szükség lehet. Épp ezért 2300 kilogramm a tömege, 1914 lóerős teljesítménye és 2360 Nm nyomatéka viszont ellensúlyozza az elhízott testet. 

Verik a modern villanymotoros hiperautók a Forma-1-es technikát? 1

A Rimac Nevera idén tavasszal egy nap alatt 23 gyorsulási, illetve fékezési csúcsot adott át a múltnak.

Ezzel szemben a McMurtry 1000 lóerős, de a tömege is sokkal alacsonyabb, egy tonna körül alakul. Csodafegyvere az autót aszfaltra szívó 2000 kilogramm leszorítóerőt termelő ventilátorrendszer, ami felfoghatatlanul pokoli tapadást ad az apró, batmobilra emlékeztető versenygépnek. A Neverával ellentétben ez viszont egyszemélyes, a kabin pedig inkább űrkapszula, semmint vezetőhely, az autó irányítását biztosítja, valamint életben tartja a sofőrt, ha valami balul ütne ki. 

A koncepció érdekessége még, hogy a végsebességet 240 km/óránál limitálták, így a hosszabb futamon emiatt óhatatlanul hátrányba kerül a Neverával szemben. A gyorsulási verseny legnagyobb tanulsága, hogy a V8-as érából csak a szívhez szóló hang lehet nyerő ma már.

Mindegy, milyen a táv, a modern villanyautók egy gyorsulási versenyben legyűrik az F1-es technikát. Az viszont meglepő, hogy a két teljesen eltérő koncepciójú elektromos autó szinte fej fej mellett küzd az elsőségért.