Diana Spencer, ismertebben Diana hercegnő vagy Lady Di története igazi tündérmeseként indult, ám végül kimondottan tragikus sors bontakozott ki a brit trónörökös Károly herceggel kötött – majd felbontott – házasságából, mely végül egy halálos autóbalesetben ért szomorú végéhez.

A brit királyi családtól addig nem megszokott közvetlensége, melegszívűsége, egyenessége miatt Diana már életében hatalmas népszerűségnek örvendett, 1997-es halála után pedig igazi kultusz alakult ki körülötte, amit a számtalan dokumentum- és játékfilm, televíziós sorozat azóta is táplál, erősít és árnyal.

A pár hét híján 25 éve, 36 éves korában elhunyt walesi hercegné – egyebek mellett – divatikonnak is számított életében, ruhái, kiegészítői, sőt járművei is kívánatossá váltak a nagyközönség szemében (amikor például 1994-ben egy Audi 80-as kabriót vásárolt, az importőr a típus eladásainak megduplázódását tapasztalta Nagy-Britanniában).

Diana autói közül korábban több is a piacra került már korábban, a feljebb említett, mindössze négy hónapon át használt Audi 2020-ban 58 ezer fontért (mai árfolyamon 27,5 millió Ft) kelt el, míg tavaly a Károlytól a frigyüket megelőzően ajándékba kapott 1981-es ezüstmetál Ford Escort (Mk3) Ghiáért 52 ezer fontot (24,5 millió Ft) fizetett valaki.

A hercegné nagyon kedvelte a(z 1981-ben az európai év autójának választott, 1989-re az Egyesült Királyság legnagyobb daraszámban fogyó) típust, így később egy bordó, vászontetős kabrióváltozatot is használt, majd 1985-ben egy Ford Escort RS Turbo S1-be ült át, melyet hamarosan szintén árverésre bocsátanak.

Ahogy neve is sejteti, az RS Turbo S1 az A csoportos raliautó homologációs, utcai kivitele volt 1,6 literes közvetlen befecskendezéses, turbós, 133 lóerős erőforrással, bodykittel, könnyűfém felnikkel, ahogy kell. A Ford eredetileg 5 ezer darabos szériát tervezett, végül több mint 8 ezer darabot gyártott és adott el belőle, ám a Diana által használt darab nem csak az ő személye miatt különleges.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 3
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 4

Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő

Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő

Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 19
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 20
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 21
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 22
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 23
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 24
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 25
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 26
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 27
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 28
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 29
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 30
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 31
Elképesztő, hogy ezzel az autóval járt Diana hercegnő 32
Fotó megosztása:

Az Escort RS Turbók túlnyomó többsége fehérben talált gazdára, a fekete, egyedi hűtőmaszkos példányokból mindössze három darab készült, kettő Dianának – a testőrének járó második visszapillantóval, CB-rádióval –, még pontosabban egy neki, egy pedig félrevezető hasonmásnak, a harmadik pedig a királyi család egy másik, meg nem nevezett tagjának.

Az Mk3-as Escortok leggyorsabb kivitelének Diana által 1988-ig használt, 1993-ban rádiós nyereményjátékon kisorsolt, majd 2008-ban egy gyűjtőhöz kerül darabját hamarosan elárverezik, az augusztus 27-i aukcióra nem adtak meg becsült leütési árat, de az egykori használó, a kivitel, valamint a közelgő évforduló miatt minden bizonnyal magasabb áron kel majd el, mint a korábbi Diana-autók.