2000-ben, a Párizsi Autószalonon mutatták be a Porsche Carrera GT prototípusát, majd három évvel később került a piacra a szériaváltozat.

5,7 literes szívó benzines V10-es motorja 612 lóerőt, 590 Nm-es csúcsnyomatékot bocsátott a vezető rendelkezésére, aki csakis hagyományos, hatfokozatú kézi váltóval vehette meg a német szupersportkocsit. A fenti adatok, valamint a 3,5 másodperces 0-100-as sprint és a 330 km/órás végsebesség sokak számára igen vonzóvá tették a modellt, amelyből összesen 1270 darab készült 2007-ig.

Több is ismert embereknél kötött ki – ilyenben veszített például életét a Halálos iramban-filmek sztárja, Paul Walker is –, ám volt olyan szupersztár, aki nyilvánosan sosem használhatta a csúcs-Porschét.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 2
Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 3

Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette

Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette

Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 9
Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 10
Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 11
Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 12
Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 13
Fotó megosztása:

Michael Schumacherről van szó, akinek Carrera GT-jét egy leverkuseni cég, a Roock Sportsystem kínálja most eladásra. A Porschét 2004 és 2008 között birtokolta a hétszeres Forma-1-es világbajnok, pontosabban csak használta, ugyanis a Ferrari versenyzőjeként szerződésben kötötték ki számára, hogy kizárólag a Fiat alá tartozó márkák autóit vezethette a pályán kívül.

Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 14

A Ferrari háta mögött, okosba’ oldották meg: a Porschét Weber (j.) cége vette (Fotó: Getty Images)

„Schumachert kötötte a szerződés, ezért kerülőúton kellett megszereznie az autót. Itt jött a képbe akkori menedzsere, Willi Weber. Ő vette meg a Porschét a cégén, a Weber Management GmbH-n keresztül, hogy Michael használhassa. Az erről szóló dokumentáció is jár az autóhoz” – magyarázta a Carrera GT-t most eladni szándékozó Michael Roock.

A 2004. április 29-én, Lipcsében megvásárolt Schumi-féle titkos Porsche fekete külsőt és belsőt kapott, extraként klíma, egy sötétszürke poggyászszett, CD-s rádió és a hangrendszer járt hozzá. Az ABS-en kívül semmilyen vezetéssegítő rendszer nem került bele.

Ezt az autót Schumacher is csak titokban vezethette 15

Fotó: Roock Sportsystem

A világhírű gazdára csak néhány apróság utal: az egyik a faron a Carrera GT felirat felett megjelenő MS logó, a másik pedig a német legenda sisakját mintázó kitűző a bőrirattartón.

Az autó 2004-től 14 200 km-t futott, ennek nagyjából felét 2008-ig, amíg Weber cégének tulajdonában volt. Hogy Schumacher maga mennyivel járult ehhez hozzá, nem tudni.

A Roock Sportsystem csak komoly érdeklődőknek árulja el, mennyit is szeretne kapni a Schumacher-Porschéért, ám biztosan nem lesz olcsó, ugyanis a hasonlóan menő háttérsztorival nem rendelkező darabok is 1-1,5 millió eurós (400-600 millió Ft) árakon mennek mostanában.

Más kérdés, hogy a Schumacher-autók meglehetősen felemásan szerepelnek a piacon, némelyik rekordösszeget hoz, más darab viszont a kutyának sem kell.