A fehér hollónál is ritkább a W8-as csúcs benzinessel szerelt Volkswagen Passat B5-ös. Kevesen vették, kevesen keresik, pedig ma már igazi műszaki kuriózum, amihez hasonló nem lesz a jövőben.
A négy, sorban elrendezett hengereknek köszönhetően a motor igen kompakt. A soros-V (VR6) Golfhoz, a Corradóhoz vagy a VW motorral szerelt, 2.8 literes V-osztályos Mercedeshez hasonlóan azért volt szükség a szűk hengerszögű V-motorra, mert a Passat orrában csak ez a konstrukció engedi meg a nyolc henger elhelyezését.
A hengerfej úgy néz ki, mintha két V4-es erőforrást építettek volna egybe. A képzeletbeli V4-es hengerei 15 fokos szöget zárnak be egymással, a két V4-es egység közötti szög 72 fok. A 3999 köbcentis motor hatezres fordulatnál adja le 275 lóerős legnagyobb teljesítményét, a 370 Nm-es nyomaték már 2750-nél jelentkezik.
Automata váltóval 7,8 másodperc alatt gyorsul százra a Passat W8, a képeken látható eladó darab hatsebességes kézi váltójával ugyanez az érték mindössze 6,5 másodperc. Hangjuk páratlan, a teljesítményük mai szinten is bőven élvezhető, ennél különlegesebb Volkswagenre vadászhatunk a kétezres évekből, és ezt már az eladók is érzik.
A kivételesen jól megőrzött, tökéletes bőrbelsővel szerelt, rozsdamentes, 32500 kilométert futott kombiért 11 millió forintot kérnek.