A Škoda Yeti nem éppen egy olyan autó, ami komolyabb sportautóként bélyegeznénk meg. Különösebb okunk nincs is rá, hiszen nyolcéves karrierje során 1,0-2,0 literes benzin- és 1,6-2,0 literes dízelmotorokkal szerelték, így teljesítményük jellemzően 108-148 lóerő között alakult – a 4×4-es kivitel jelent egyedül kivételt, mely 187 lóerőt is képes leadni.

Más azonban a helyzet, ha a motorháztető alá más kerül, nem pedig valamelyik soros három- vagy négyhengeres hajtás. Az Audi RS3 Sportbackben használt 2,5 literes, öthengeres TFSI-motorban valamivel több mint 60 ezer kilométer van, de ami ennél is érdekesebb, hogy a gyári 330 lóerős teljesítményét egészen 485 lóerőig piszkálták fel szoftveresen. Az erőt a duplakuplungos DSG-váltó juttatja el mindkét tengelyekre.

Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 1
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 2

Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda?

Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda?

Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 11
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 12
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 13
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 14
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 15
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 16
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 17
Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 18
Fotó megosztása:

Ránézésre meg sem mondanánk a Yetiről, hogy egy Audi-motor hajtja, erre külső utalást ugyanis nem igazán találni. A rutinosabb szemek más változtatásokat kiszúrhatnak, például a könnyűfém felniket vagy a jelentősen alacsonyabb hasmagasságot. Szürke festését a karosszéria a Range Rover palettájáról kölcsönözte, amit egy könnyedebb bodykit ellensúlyoz, többek között fekete splitterével és hűtőrácsával. A Yetire jellemző tetősíneket és a Škoda-emblémákat viszont eltüntették.

Nemcsak motorikusan, de belül is inkább egy Audira hajaz a kompakt SUV: a bőrülések egy Audi S3-ból, a kormánykerék, a műszercsoport, a váltógomb és a pedálok pedig az RS3-ból származnak. A középkonzolt kiszerelték, így a klímakezelő fölé az Audi infotainment-rendszere került, bár nem illeszkedik pontosan.

Gondolnád, hogy közel 500 lóerős ez a Škoda? 19

Az átalakított Yetit az eBayen árulják, valamivel több mint egy nappal a licit lezárása előtt majdnem 26 ezer font a legmagasabb ajánlat, ami átszámítva körülbelül 11,6 millió forintnak felel meg. A tulajdonos le is szögezte, nem akarja aprópénzért eladni, mert a munkálatokba rengeteg pénzt és időt fektetett – utóbbi konkretizálta is: három évig tartott, mire elnyerte jelenlegi formáját az autó.

A Škodánál 2009 és 2017 között gyártották a Yetit, aminek a helyét a Karoq vette át a csehek kínálatában. A Karoq épp tavaly ősszel esett át egy ráncfelvarráson, erről itt írtunk részletesen.