Nemrég mozgó műtermet készítettek a Renault 4-esből: a félig átlátszó autó maga volt a könnyed légiesség. A most bemutatott átépítés baljós, fekete fényezése nyomokban sem sugallja azt a szellős szabadságot, a levegőhöz annál több köze van: ez a jármű ugyanis tud repülni, legalábbis elvben.

Óriásdrón készült a Renault 4-esből 1
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 2

Óriásdrón készült a Renault 4-esből

Óriásdrón készült a Renault 4-esből

Óriásdrón készült a Renault 4-esből 10
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 11
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 12
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 13
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 14
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 15
Óriásdrón készült a Renault 4-esből 16
Fotó megosztása:

A TheArsenale nevű specialistával együttműködésben megépített óriásdrón valójában persze csak másolja az R4-est: a korhű megjelenésű karosszéria szénszálas kompozitból készült, hogy minél könnyebb legyen, kerekeit leszerelték, mert azokra úgysincs szükség. Helyettük egy-egy dupla légcsavart kapott a jármű, egyenletesen elosztva a karosszéria négy sarkának meghosszabbításában. Ajtó nincs, helyette a teljes kabin billenthető előre, így szállhatunk be a járműbe. Egyedül.

Óriásdrón készült a Renault 4-esből 17

Az Air4 természetesen elektromos. Akkumulátorának kapacitása 90 Ah, a vízszintes utazósebesség 26 m/s, azaz 93,6 km/óra. Menet közben 45 fokos szögben előre dől a jármű (így halad előre), de akár 70°-ig is billenthető. A legnagyobb repülési magasság 700 méter, és már 14 m/s-nál (50,4 km/óra) képes felszállni a szerkezet. A leszállási sebesség 3 m/s (10,8 km/óra). A rotorok egyenként 95 kilót emelnek, ami összesen 380 kilót jelent.

Óriásdrón készült a Renault 4-esből 18

Nézd meg az AIR4 tervezését, gyártását és próbarepülését bemutató videót! Kattints az alábbi képre!

a videó a hirdetés után indul