Idén hatvan éve mutatta be az R4-est a Renault. A minimalista autóból végül három évtized alatt több mint 8 millió darab készült, összesen 28 országban gyártották.

Amilyen kicsi az R4, olyan nagy ívű az ünneplése: a Renault hónapról hónapra valami új tartalommal szórakoztatja a nagyérdeműt, illetve október elején a modell harminc példányát állították ki a márka párizsi imázsközpontjában.

A Renault x Mathieu Lehanneur projekt ehhez az ünnepléshez kapcsolódik. A formatervező a márka szín- és anyagosztályával szorosan együttműködve hozta létre a Renault Suite N°4 koncepciót, amely egyszerre autó és élettér, de nem úgy, ahogy manapság azt értelmezni szokás.

Az autótervezés és az építészet metszéspontjába helyezett koncepción a karosszéria hátsó részét, valamint a csomagtérajtót polikarbonát lemezekre cserélték, így beragyogja a napfény. A tetőre átlátszó napelemeket szereltek, amelyek átengedik a fényt, valamint töltik az akkumulátort – mert hogy a Renault Suite N°4 elektromos hajtásláncot kapott.

Az autó orra változatlan maradt, ugyanakkor a hűtőmaszkot polírozott alumíniumból készítették el – mintha gyűrt alufólia borítaná az R4 elejét. A fennmaradó lemezek olyan speciális, háromrétegű fényezést kaptak, aminek hatására beton hatását keltik, így tökéletes az építészeti párhuzam.

Műteremlakás készült veterán autóból 3

Az utastérben sárga bársony borítja az üléseket, amelyek hátoldalát vastag zseníliaszövettel burkolták. A csomagtartó padlóját természetes rostok borítják, alóla fa pad húzható ki, amire leülve, a csomagtérajtót felnyitva fedett helyről nézelődhetünk.