A Renault utoljára 1996-ban forgalmazott sorszámmal jelölt autót Európában – ez a 19-es volt, a Mégane elődje. Ha azonban pontosak az Automotive News Europe értesülései, hamarosan újraindulhat a számolás, méghozzá majdnem a legelején – a négyesnél.

Legendás európai kisautók születhetnek újjá 1
Legendás európai kisautók születhetnek újjá 2

Legendás európai kisautók születhetnek újjá

Legendás európai kisautók születhetnek újjá

Legendás európai kisautók születhetnek újjá 9
Legendás európai kisautók születhetnek újjá 10
Legendás európai kisautók születhetnek újjá 11
Legendás európai kisautók születhetnek újjá 12
Legendás európai kisautók születhetnek újjá 13
Legendás európai kisautók születhetnek újjá 14
Fotó megosztása:

A Renault 4 egy elképesztően sikeres kisautó volt, amely spártai szerkezetének és túlméretezett alkatrészeinek köszönhetően a világ legelmaradottabb pontjain is megbízhatóan tette a dolgát, Így nem csoda, hogy több mint három évtizeden át (1961-1994) gyártásban tartották, és ez idő alatt több mint nyolcmillió példányban talált gazdára.

Ennél is többet, mintegy kilencmillió darabot adtak el abból az autóból, amely részben utóda volt az R4-esnek, részben vele párhuzamosan gyártották és forgalmazták. A Renault 5 (1972-1996) egy jóval kifinomultabb szerkezet volt, amelyből a VW Golf GTI-t megelőzve gyártottak sportmodellt (Renault 5 Alpine), majd 1980-tól nem egészen ötezer példányban egy korszakalkotó farmotoros, hátsókerék-hajtású raliautót, a Renault 5 Turbót.

Legendás európai kisautók születhetnek újjá 15

Renault 5

Az R4 – R5 vérvonal közvetlen leszármazottja a Clio, oldalágon pedig a Zoé elektromos kisautó tekinthető az utódjának – most viszont úgy tűnik, mindkét modellnevet visszahozza gyártásba a Renault, méghozzá elektromos járműként.

Hogy ezt pontosan hogyan gondolják, arról akár már január derekán tájékozódhatunk: ekkor tartja ugyanis a Renault azt a sajtótájékoztatót, amiben betekintést enged a következő pár évet meghatározó vállalati stratégiába. Annyit már tavaly bejelentett a francia vállalat, hogy 2022-ig kétmilliárd euróval kívánja csökkenteni költségeit. Ebben fontos szerephez juthat az elektromos gépkocsik részarányának emelése, hiszen az EU egyre szigorúbb anyagi szankciókkal sújtja azokat a gyártókat, amelyek nem teljesítik az előírt károsanyag-kibocsátási normát.

Legendás európai kisautók születhetnek újjá 16

Renault Zoe Concept 2005

Nyitóképünkön a 2009-es Renault Zoe tanulmányautók látható.