A Dacia Logan messze nem a dinamizmusáról híres típus, a legerősebb benzines, az 1,6 literes, 16 szelepes szívómotor sem tudott többet 105 lóerőnél és 148 Nm nyomatéknál. A gyári kínálatból maximum a dízeleket lehet piszkálni, de az 1.5 dCi sem az a blokk, amit egy jól átírt motorvezérlő programmal túlzottan fel lehetne hergelni a gyári 86 lóerőről. 

Mégis egy romániai autórajongó ezt a számára hazai típust választotta egy egész komoly projekthez. Kidobta a gyári hajtásláncot, és helyére a Volkswagen 1,8 literes turbós négyhengerese került, összkerékhajtással, kézi váltóval. Az építésről nincs részletes infó, de az látszik, hogy a futómű, és a fékek sem maradtak érintetlenek.

Őrültség is lett volna meghagyni a gyári rendszert, mivel a feltöltött motorból sikerült 450 lóerőt és 500 Nm nyomatékot kicsiholni. Mindez az 1,1 tonnás tömeghez társulva brutális menetdinamikát eredményezhet, amit most bárki élvezhet, aki kifizeti a 11 ezer eurós (3,95 millió forint) vételárat.

Komoly meglepetés rejlik ennek az átlagosnak tűnő Daciának az orrában 1Komoly meglepetés rejlik ennek az átlagosnak tűnő Daciának az orrában 2Komoly meglepetés rejlik ennek az átlagosnak tűnő Daciának az orrában 3