Az utóbbi években több felvételt láttunk már villám sújtotta autókról. Ezekben közös, hogy az utastér általában nem sérül, a benn ülők pedig sértetlenül szállnak ki a kocsiból. Ennek oka, hogy az autó fémkarosszériája úgynevezett Faraday-kalitkát képez, ha villámcsapás éri. Az utastérbe nem jut be az áram, ehelyett a földbe vezetődik az abroncsokon keresztül. Viharos időben ezért feltétlenül maradjunk az autóban, zárt ajtók és ablakok mögött. Balesetveszélyt a villanás és a zaj következtében kialakuló pánik, valamint a hőhatás miatt defektes abroncsok jelenthetnek.

Viszont ha pont a szélvédőt kapja el a 300 millió volt feszültség, akkor más a helyzet.

Ez történik, ha pont telibe kapja a szélvédőt egy villámcsapás 2

Ilyenkor az óriási hőhatás könnyen megolvasztja a beltér műanyagait, és ha ott ül valaki, garantáltan égési sérüléseket szerez. A képeken látható Ford szerencsére utasok nélkül parkolt, amikor megtörtént a baj, de az anyagi kár így is jelentős. 

Ez történik, ha pont telibe kapja a szélvédőt egy villámcsapás 3Ez történik, ha pont telibe kapja a szélvédőt egy villámcsapás 4