A vasfüggönyön innen csak álom volt a Porsche 911 Turbo teljesítménye. Az 1975-től feltöltővel gyártott 930-as széria háromliteres boxermotorja 260 lóerőt teljesített, és jelentett komoly kihívást a korabeli sofőröknek. 

A keleti blokknak nem jutott ilyen gyöngyszem, a nyolcvanas évek elején a Škoda Rapid volt az egyetlen típus, amely a kétajtós, farmotoros kupék kategóriáját erősítette. Motorja viszont gyárilag nem volt túl erős, csak 58 lóerőt tudott az erőforrás, a tuningot viszont jól bírta.

Ezért esett a típusra három mérnök, Michal Dibarbora, František Hrivňák és Jozef Mičan választása, amikor hegyi felfutókhoz építettek egyedi konstrukciót. Az 1,3 literes, négyhengeres motor kapott egy KKK-turbófeltöltőt, amivel 7000-es fordulaton 177 lóerőre emelkedett a teljesítmény. 

Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 1

A jobb súlyelosztás érdekében a motort 180 fokban elforgatták, a karosszériát pedig radikálisan átalakították. Megnőtt a nyomtáv, és aerodinamikus borítást kapott a Škoda, így elérhette a 220 km/órás végsebességet,  a százas sprintje pedig mindössze 5,1 másodpercig tartott.

Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 2

Sajnos egy versenyen összetört a konstrukció, így csak pár fotó maradt fenn erről a kivételes, érdekes autóról.

Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 3Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 4Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 5Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 6Ez a Škoda volt a keleti blokk egyik legvadabb farmotoros kísérlete 7