Napjainkban ugyan komoly figyelem irányul a Rimac Neverára, ami érthető is, tekintve, hogy 1914 lóerős teljesítménye igencsak figyelemreméltó. Gyorsulása világverő – legalábbis egyelőre –, de mégis a Bugatti Veyron Super Sport az, amit egykor a világ leggyorsabb autójának nyilvánítottak.

Ennek utolsó darabja 2014-ben gördült le a gyártósorról, egészen mostanáig az első tulajdonosa volt egyben az egyetlen is, Tom Hartley Jr. aukciósházán keresztül ugyanis sikeresen túladott rajta. Nem hozták nyilvánosságra a pontos vételárat, de az alapján, hogy utolsó darabról van szó, újkorában pedig 2,4 millió dolláros árcédulát biggyesztettek rá, biztosan nem filléres vétel volt.

2000 km-rel adtak el egy különleges és piszok gyors Bugattit 1

Galéria: 2014 Bugatti Veyron Super Sport

A hivatalos adatok szerint az 1200 lóerős, 8,0 literes motorral szerelt Bugatti 415 km/órás csúcssebességre képes, de született 432 km/órás eredmény is, szemben a Rimac Nevera 412 kilométer/órájával. 0-ról 100-ra viszont „csak” 2,5 másodperc alatt gyorsul. Köszönhetően annak, hogy több rugót, erősebb stabilizátort szereltek ebbe a változatba, stabil maradt őrült tempónál is.

Bármennyire is hívogató gyorsasága és kifinomultsága mellett az agresszív, fekete külső, illetve a kihívó, piros belső, alig több mint 2000 kilométert mentek vele eladásáig. Teljesítménye és rendkívül alacsony kihasználtsága mellett a vétel alkalmi mivoltát az is növeli, hogy a Super Sportból mindössze 48 darab készült. Kell ennél több? Talán egy feneketlen pénztárca nem ártana.